هوالحق

هوالحق
بایگانی

اطاعت محض از سند NSA!!!

سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۰۵:۲۱ ب.ظ

رسیدن به کمالات انسانی و شکوفا شدن استعدادهای روحی و ایمانی، علمی و تخصصی در مسیر رضایت پروردگار از اهداف اصلی داشتن یک زندگی مکتبی است. اما تاریخ نشان داده است که همیشه اشخاص و یا نیروها و گروه‌هایی مانع از رسیدن به این مرحله از رشد انسانی هستند؛ آنان دشمنان ما محسوب می‌شوند... و در میان این دشمنان، خطرناکترین آن دشمنی است که همیشه اظهار دوستی می‌کند و ما هم او را رها کرده و سرگرم مشغولیت‌های زندگی خود باشیم. 

امروزه یکی از مهم‌ترین ابزارهای دشمن در جنگ نرم، فضای مجازی است که با زندگی مردم آمیخته شده و در بسیاری از خانواده‌ها، به عضوی جدید مبدل شده است. حضرت امام خامنه‌ای در مورد این فضا فرمودند:

«این فضای مجازی امروز از فضای حقیقیِ زندگی ما چند برابر بزرگ‌تر شده؛ بعضی‌ها اصلاً در فضای مجازی تنفّس می‌کنند؛ اصلاً آنجا تنفّس می‌کنند، زندگی‌شان در فضای مجازی است. جوانان هم سروکار دارند با فضای مجازی، با انواع‌ و اقسام چیزها و کارها، با برنامه‌های علمی‌اش، با اینترنتش، با شبکه‌های اجتماعی‌اش، با مبادلات و امثال اینها سروکار دارند؛ خب، اینجا لغزشگاه است. هیچ‌کس نمیگوید آقا جادّه نکش. اگر شما در یک منطقه‌ای جادّه‌ای لازم دارید، خیلی خب، جادّه بکش، جادّه‌ی اتوبان هم بکش امّا مواظب باش! آنجایی که ریزش کوه محتمل است، آنجا محاسبه‌ی لازم را بکنید. ما به دستگاه‌های ارتباطی خودمان، به مجموعه‌ی وزارت ارتباطات و شورای عالی مجازی -که بنده از آن هم گله دارم- سفارشمان این است. ما نمی‌گوییم این راه را ببندید؛ نه، اینکه بی‌عقلی است. یک کسانی نشسته‌اند، فکر کرده‌اند، یک راهی باز کرده‌اند به‌عنوان این فضای مجازی و به قول خودشان سایبری؛ خیلی خب، از این استفاده کنید منتها استفاده‌ی درست بکنید؛ دیگران دارند استفاده‌ی درست می‌کنند؛ بعضی از کشورها طبق فرهنگ خودشان این دستگاه‌ها را قبضه کرده‌اند. ما چرا نمی‌کنیم؟ چرا حواسمان نیست؟ چرا رها می‌کنیم این فضای غیرقابل کنترل و غیرمنضبط را؟»[1]

 

مقام معظم رهبری در 10 محور حکم دوم، راه را روشن کرده اند؛ اهتمام و سرمایه گذاری در ایجاد و توسعه انواع فناوری ها، ایجاد رشته های نوین دانشگاهی، تربیت نیروهای انقلابی متعهد و کارآمد، تسریع در راه اندازی شبکه ی ملی اطلاعات، سالم سازی و حفظ امنیت فضای مجازی و... از آن جمله اند؛ که اگر مسئولان محترم به همین 10 محور عمل کنند تمام مشکلات عمده در فضای مجازی کشور عزیزمان حل خواهد شد.

 فضای مجازی همان فضای واقعی است و آنچه در فضای مجازی اتفاق می‌افتد به سرعت اثرات خود را در زندگی بیرونی نشان خواهد داد. حتی دولتمردان، به خصوص وزرای ارتباطات، و فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی متوجه ضرر و زیان توجه و تکیه به شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی و پشت پا زدن به توانمندی جوانان ایرانی در تولید نرم افزارهای مشابه داخلی خواهند شد... البته قطعا بطن جامعه زودتر متوجه می شوند...

 

با این همه آیا مقوله امنیت سایبری هنوز برای مسئولان و مدیران ما به یک دغدغه اصلی تبدیل نشده است؟! اگر کوتاهی مسؤولان، آگاهانه باشد مصداق بارز «کمک به دشمن» برای پنهان کردن دشمنی دشمنان است و اگر از سر ناآگاهی صورت گرفته، بدا به حال تصمیم‌سازان فضای مجازی و آینده جوانان این ملت و حکومت جمهوری اسلامی ایران.

چرا که از طرفی، شبکه های اجتماعی ناامن و صهیونیستی مانند تلگرام، فیسبوک، اینستاگرام و... که به لحاظ اقتصادی و علمی هم، غیرقابل قبول هستند و کاربران بدون اطلاع از آسیب ناشی از این تبادل اطلاعات، اسرار خانوادگی و شغلی خود را به اشتراک می‌گذارند و یا در مورد مسائل محرمانه کشور اطلاع‌رسانی می‌کنند، ملت ما را تهدید می‌کنند. و از طرفی دیگر، «صفحات غیراخلاقی»، «کانال‌های انتشار تصاویر و فیلم مستهجن» و «کانال‌های بی بند و باری های مجازی» و... همگی با برنامه‌ریزی و به صورت هدفمند به مرزهای سایبری ایران حمله می‌کنند تا ضمن سرقت اطلاعات لازم، برای از بین بردن قدرت و استقلال ایران، اخلاق و انسانیت و معنویت را هم که قویترین سلاح جوانان ماست را از آنها بگیرند، تا کم کم از ملت غیور و شجاع ما، یک مشت افراد دنیاپرست که به راحتی تن به هر ذلتی را خواهند داد بسازند.

 

در جایی که اکثر کشورهای دیگر برنامه های یکپارچه ای برای مقابله با این پدیده دارند و حتی کشوری مانند ویتنام، شبکه ملی اطلاعات دارد و با ارائه نرم‌افزارهای بومی خود بر بستر آن، رضایت حداکثری مردم کشورش را بدست آورده است. چرا باید در کشور ما این خلاء وجود داشته باشد؟ چرا پس از گذشت 5 سال از تشکیل شورای عالی فضای مجازی، برنامه و مدیریت یکپارچه و راهبردی در فضای مجازی وجود ندارد. آیا این شورا مسؤلیت کلی در این باره ندارد و نباید وظایف را میان دستگاه ها تقسیم و آن ها را هماهنگ کند؟؟

واقعیت این است که ایران به علت بی توجهی مسئولان و مدیرانش در حوزه فضای مجازی، به یکی از بزرگترین قربانیان تهاجم‌های سایبری در جهان تبدیل شده است، و در بسیاری از این حمله ها مدتها بعد از وقوع، متخصصین ما به آن پی برده اند. مانند ویروس استاکس نت که بعد از پنج سال، در سال 2012 کشف و آشکار شد.

 

با جرات می‌توان گفت رهبر عزیزمان حضرت امام خامنه‌ای "ارواحنا له الفدا" ضمن قدرتمند بودن بسیار مظلوم هستند. فرمان تأسیس قدرتمندترین نهاد فضای مجازی در میان کشورهای جهان از مظلوم ترین فرامین ایشان است. نهادی که باید با سرمایه گذاری هدفمند و وسیع و با برنامه ریزی های بسیار دقیق و گسترده و همه جانبه از شرافت و امنیت این ملت صیانت، و از آسیب‌های ناشی از اینترنت به جوانان ما، با تمام قدرت جلوگیری کند.

 

 آیا مسئولان محترم در شورای عالی فضای مجازی و هئیت دولت نزد پروردگار بهانه ای برای این همه مماشات عالمانه با لابی نفوذی دشمن دارند؟ هدف از فرمان رهبری برای تسریع و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات ایجاد بستر ارائه خدمات متنوع به آحاد جامعه اعم از محتوای سالم آموزشی و فرهنگی، خدمات مبتنی بر کارآفرینی با زمینه ایجاد پیشرفت اقتصادی به صورت برابر در مناطق مختلف اعم از استان‌های محروم و شهرستان‌های دور افتاده بوده، مدیر کارگروه به مردم بگوید چرا تاکنون فرمان رهبری محقق نشده است؟ چرا مردم ما از اینترنتی امن، سالم، سریع، ارزان و همیشه در دسترس که تنها در سایه شبکه ملی اطلاعات محقق می شود، محروم شده اند؟

 

آیا بر اساس حکم صریح معظم له ایجاد و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات نمی بایست در دستور کار دولت محترم قرار بگیرد؟! آیا سالم سازی فضای مجازی و تأمین امنیت و حفظ حریم خصوصی شهروندان ایرانی از منویات رهبر معظم انقلاب نبوده است؟! این سهل انگاری و بی توجهی مسئولین محترم به موارد ذکر شده و نمونه های مهم و مشابه آن چگونه معنا می شود؟!

 لَا تَجِدُ قَوْمًا یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ یُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ کَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِیرَتَهُمْ ...

 هیچ قومی را که ایمان به خدا و روز قیامت دارد نمی‏یابی که با دشمنان خدا و رسولش دوستی کنند، هر چند پدران یا فرزندان یا برادران یا خویشاوندان آنها باشند... سوره مبارکه المجادله﴿۲۲


[1]  بیانات در دیدار معلمان و فرهنگیان 13/02/95

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۱۳
seyed hossein hovalhagh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی