هوالحق

هوالحق
بایگانی

روزهای با تو بودن قسمت 24 و 25

يكشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۷، ۰۹:۴۲ ب.ظ



داستان


به گزارش جبهه اقدام ;

 #روزهای_با_تو_بودن

 #قسمت_بیست_و_چهارم


این هفته کمی دیرتر رسیده و چندان هم سرحال نیست.
آرام با بچه ها سلام و احوال پرسی کرد و الان هم بدون مقدمه و فقط با یک بسم الله شروع کرده: "کجا هستند اون افرادی که با شعارهای رنگارنگ و دهان پرکنی مانند استفاده از سلاح دشمن علیه او(!!!)، و یا تاثیرگذاری حداکثری در این به اصطلاح شبکه های اجتماعی... و از این دست توجیهات مسخره، حضور و فعالیت خودشون در این جنگ افزارها را توجیه می کنن و جوون های ما را اونجا نگه داشتن!!! بیان جلوی نابودی این بچه ها را بگیرن."
گویا دوباره درگیر یکی از همین نوجوان هایی شده که نتوانسته اند با چالش های سنشان کنار بیایند.
دلم برای سیدحسین می سوزد. کِی وقت می کند به خانواده و زندگی اش برسد؟!
با صدای بلندتری ادامه می دهد: "آیا زمانش نرسیده که از دشمنایی که به فرموده امام خمینی (سلام الله علیه)، چه بخوایم چه نخوایم به دنبال اینن که هویت دینى و شرافت مکتبى ما را لکه دار کنند اعلام انزجار عملی کنیم و امداد و تقویت گسترده خودمونو در عمل، از دشمنای اسلام و مسلمین برداریم...؟؟؟ تا کی می خوایم با این جمله که ما عاشق مبارزه با صهیونیسم هستیم یه کلاه بزرگ سر خودمون بذاریم و در عوض جوونا و نوجوون هامونو قربانی کنیم؟؟؟!!!"
حتما موضوع خیلی حاد و دردناک است که سید تقریبا داد می زند: "یه عده خام اندیش که نمی خوان این دشمنی رو ببینن چون منافعشون چشمشونو بسته، چطور میخوان برای ملت توضیح بدن...؟ دشمنایی که میلیون ها دلار برای ساخت این نجس افزارها و شبکه های ضداجتماعی هزینه کردن و صدها هزار دلار در طول روز و هفته و ماه و سال، خرج نگه داری، مدیریت و کنترل این شبکه ها می کنن چطور به ما چنین اجازه ای میدن که بتونیم علیه دشمن، تو خاکریز و سنگر دشمن و تو پازل از قبل طراحی شده دشمن، بر ضد اون و منافعش اقداماتی "موثر"، دقت کنید "موثر" انجام بدیم(!!!) و دشمنا و صاحبا و مالکای این جنگ افزارها هم با سعه صدر(!!!) به نظاره شکست خودشون بشینن و هیچ عکس العملی نشون ندن؟!!!"
بغض صدایش را خش زده. پیداست تا عمق وجودش از این درد می سوزد و می خواهد این آتش را بیرون بریزد. 
- صهیونیسم جهانی کی و کجا زهر خودش را به جون جبهه جهانی مقاومت اسلامی نریخته؟؟ که اینها این طوری خودشونو به مدافع دشمن و عامل اعانه ظالم بدل کرده اند؟! باباااا دیگه باید چه اتفاقی بیوفته، که شما به دشمنی دشمن ایمان بیارین و ازش انتظار خیر و صلاح نداشته باشید؟!!!
روی صندلی می نشیند و با همان صدای اندوهگین ادامه می دهد: "برادران عزیز و انقلابی من، حواستون باشه و هشدار حضرت امام خامنه ای همیشه یادتون باشه که فرمودند: افراد را جذب کنند، دور هم جمع کنند؛ یک هدف جعلی و دروغین مطرح کنند و افراد مؤثّر را، افرادی که می توانند در جامعه اثرگذار باشند، بکشانند به آن سمت مورد نظر خودشان. آن سمت مورد نظر چیست؟ آن عبارت است از تغییر باورها، تغییر آرمانها، تغییر نگاه‌ها، تغییر سبک زندگی؛ کاری کنند که این شخصی که مورد نفوذ قرار گرفته است، تحت تأثیر نفوذ قرار گرفته، همان چیزی را فکر کند که آن آمریکایی فکر می کند؛ یعنی کاری کنند که شما همان‌جوری نگاه کنی به مسئله که یک آمریکایی نگاه می کند -البتّه یک سیاستمدار آمریکایی، به مردم آمریکا کاری ندارد- همان‌جوری تشخیص بدهی که آن مأمور عالی‌رتبه‌ی سیا تشخیص می دهد؛ در نتیجه همان چیزی را بخواهی که او می خواهد. بنابراین خیال او آسوده است؛ بدون اینکه لازم باشد خودش را به خطر بیندازد و وارد عرصه بشود، شما برای او داری کار میکنی؛ هدف این است، هدف نفوذ این است؛ نفوذ جریانی، نفوذ شبکه‌ای، نفوذ گسترده؛ نه موردی."1
ادامه دارد...


1- 94/9/4


قسمت_بیست_و_پنجم


صدایش را بلند می کند: "بابا این تلگرام و اینستاگرام و واتس اپ همشون قتلگاهن! فکر می کنین فقط ماهواره وضع جامعه رو به اینجا رسونده؟ نهههه! الان لازم نیست ماهواره داشته باشی! اراده کنی تو این فضای افتضاحی که این پیام رسانا و شبکه ها دارن، هر چرت و پرتی که بخوای پیدا میکنی، خیلی بدتر از ماهواره! جوونای ما تو تلگرام دارن عمر و جوونی شونو به باد میدن، مسئولینم هیچ آبی ازشون گرم نمیشه مگر اینکه ما محکم مطالبه گری کنیم! بچه هااااا!! تو این منجلاب هیچ کار مفیدی نمیشه کرد! تا آلوده نشدید بیاید بیرون، دوستاتونم بیارید بیرون. چند تا بچه مذهبی از دست رفته باشن خوبه؟!! چند تا آبرو دار عکساشون لو رفته باشه خوبه؟!! چند تا دختر قاطی روابط ناجور شده باشن خوبه؟!! چند تا نوجوون گمراه و معتاد شده باشن خوبه؟!! چند نفر خودکشی کرده باشن خوبه؟!! چند تا ماجرای دیگه مثل قتل ستایش قریشی و آتنا اصلانی باید اتفاق بیفته تا بفهمیم اینجا قتلگاهه؟؟؟"
سکوت می کند تا نفس بگیرد. عرق روی پیشانی اش نشسته و رگ گردنش ورم کرده.
بچه ها هم لام تا کام حرف نمی زنند.
سیدحسین صدایش را صاف می کند و آرام می گوید: "هرکی تو این شبکه ها عضو باشه، چه بدونه، چه ندونه تو همه این حوادث شریکه، اگه میتونه روز قیامت جواب پس بده؟؟ بره با تلگرام و اینستاش حال کنه!!! والسلام!"
جو سنگینی حاکم شده و کسی تکان نمی خورد.
سیدحسین دستانش را روی میز گذاشته و پیشانی اش را بر دست هایش تکیه داده.
من و حسن می رویم کنارش.
صدای پچ پچ بچه ها کم کم بلند می شود. حسن سعی دارد جو را بشکند.
دست می زند سر شانه سیدحسین: "چی شده دوباره که اینقدر بهم ریختی؟ دوباره کی...؟
صندلی می گذارد که بنشینیم.
سیدحسین سرش را از روی دست هایش برمی دارد و با صدای گرفته می گوید: "ببخشید اینقدر تند حرف زدم. بخدا آدم آتیش می گیره."
 حسن یک لیوان آب دست سیدحسین می دهد: "بیا بخور بس که داد زدی صدات گرفت! آخه چقدر بگم اینقدر درگیرشون نشو برادر من! اینقدر تو خودت نریز! یکمم به من بسپار!"
سیدحسین یک جرعه بیشتر نمی خورد.
لیوان را روی میز می گذارد و می گوید: "پسره خلاق، باهوش، درسخون، پولدار، مامان و بابا فهمیده و آدم حسابی، بعد رفته جذب تبلیغات آتئیستا شده... همزمان عرفان حلقه هم رو مخش کار کرده... اینقدر روش اثر گذاشتن و خامش کردن که... لا اله الاالله..."
با دست صورتش را می پوشاند. انگار می خواهد گریه کند.
دوباره ضربان قلبم شدت می گیرد.
سیدحسین زمزمه می کند: "دعا کنید براش... خدا رحمش کرده، خودکشی ش ناموفق بوده... الان تو کماست..."
حسن که تا الان روی میز خم شده بود، تکیه می دهد به صندلی و با کف دست می زند به پیشانی اش: "یا حسیــــن!"
سیدحسین می گوید: "این کانالای ضاله، به مخاطبشون فرصت فکر کردن نمیدن. دائم مغزشونو از چرندیاتی که خیلی به نظر منطقی میاد پر می کنن. به این حالت میگن بمباران اطلاعاتی. مخاطب نمیتونه تحلیل کنه. فقط تاثیر می گیره. غالبا هم مخاطبا کم سن و سالن. اطلاعاتشون کمه، با یه شبهۀ ساده و کوچیک شک میکنن و از دست میرن. بعدم سریع از کل دنیا ناامید میشن و تموم! این بنده خدا که اینقدر تاثیر گرفته بود، مونده بودم چکارش کنم... چندبارم خواست خودکشی کنه، نذاشتم... ولی این دفعه خیلی جدی تر بود، مثل اینکه با یه دختره ارتباط داشته تو تلگرام، که دختره قالش گذاشته و اینم منفجر شده! دعا کنید براش...!"
دوست ندارم صورت سیدحسین را نگاه کنم.
حتما الان چشم هایش قرمز شده و محاسنش تر!
شاید هم خودم دوست ندارم صورت خیسم را ببیند...!
هنوز حالش بهتر نشده.دست هایش را گذاشته روی شقیقه هایش و آرام پیشانی اش را ماساژ می دهد.
نمی دانم چرا تا بحال به این فکر نکرده بودم که سیدحسین هم ممکن است ناراحت، خسته یا عصبانی شود! خوب بالاخره او هم آدم است! فرشته که نیست!
زمزمه هایی از گوشه ای از سالن می شنوم:
- میخواستن درست استفاده کنن!
- تقصیر خودشونه!
- نمیشه که همه بیان بیرون!
 پس اینهمه بزرگان که اونجان چی!
و...!!!
سیدحسین هم قطعا صاحبان صدا را می شناسد، اما به روی خودش نمی آورد: "از جلسه بعد در مورد تلگرام صحبت می کنیم." 
 ادامه دارد..


قسمت های گذشته را در لینک زیر بخوانید.
http://jebheeqdam.ir/user/271

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی