هوالحق

هوالحق
بایگانی

کار تشکیلاتی آرمان گرایانه

سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۷، ۰۵:۱۰ ب.ظ

یادداشت؛

مقاله دوم 17


کارکرد پیدا و نهان فضای مجازی
تشکیلاتی کار کردن به معنای مسئولیت پذیری، نظم، پرهیز از خود محوری، عدم تناقض در حرف و عمل و گروهی کار کردن افرادی همفکر و هم هدف است. هیچ کارمهمی در دنیا بدون تشکیلات، پیش نمی رود. انقلاب اسلامی ایران هم سال ها با هدایت و راهنمایی های رهبر کبیر انقلاب، همراه با تشکیلاتی بسیار گسترده و هدفمند پیروز شد.


به گزارش جبهه اقدام ; "وَ خَسِرَ هُنالِکَ الْمُبْطِلُونَ. در قیامت اهل باطل و اتلاف گران وقت زیان خواهند دید."1
امام علی (علیه السلام) می فرمایند: "در غفلت یک انسان همین بس است که همت و تلاش خود را صرف چیزی کند که به دردش نمی خورد و به کارش نمی آید."2
امام خامنه ای (مد ظله العالی) نیز سفارش می کنند: وقتتان را بیهوده به هدر ندهید. خیلی از بچه های جوان ما -دانشجو و غیر دانشجو- وقت هایشان را هدر می دهند، در این شبکه های اجتماعی و مانند این ها می گردند. یا در بعضی جلسات بیهوده ی بحث و جدل های این جوری می نشینند. وقتتان را هدر ندهید، وقتتان را درست مصرف کنید، هم به درس برسید و هم به کار تشکیلاتی برسید. به هر دوی این ها باید برسید.3
تشکیلاتی کار کردن به معنای مسئولیت پذیری، نظم، پرهیز از خود محوری، عدم تناقض در حرف و عمل و گروهی کار کردن افرادی همفکر و هم هدف است. هیچ کار مهمی در دنیا بدون تشکیلات، پیش نمی رود. انقلاب اسلامی ایران هم سال ها با هدایت و راهنمایی های رهبر کبیر انقلاب، همراه با تشکیلاتی بسیار گسترده و هدفمند پیروز شد.
 شبکه های ضداجتماعی-صهیونیستی نیز با تشکیلاتی بسیار عظیم، از جمله ابزارهای متعدد فضای سایبری هستند که در خدمت استراتژی های مقابله جویانه آمریکا و صهیونیسم جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته اند و کارکردهای امنیتی دارند.
 به جهت تشریح این موضوع باید افزود که قطعاً شبکه های ضداجتماعی در حال حاضر، ابزارهای قدرت جنگ نرم آمریکا و صهیونیستم جهانی در فضای مجازی هستند که با ایجاد ارتباط بین افراد مختلف، با سطوح مختلف دسترسی، همانند فضاهای واقعی، به وجود آمده اند و دارای کارکردهای آشکار (برای کابران) و نهان (برای استراتژی های امنیت ملی آمریکا) هستند. ایجاد ارتباطات جمعی و میان فردی، تشکیل اجتماعات مجازی، اطلاع رسانی، تبادل اطلاعات و نظرات و... از کارکردهای آشکار این فضاها هستند.
با این وجود جای بسی تأسف است که این مهم از نظر مسئولان فضای مجازی در جمهوری اسلامی ایران مغفول مانده است. همچنین بدیهی است که عدم مطالبه جدی و مصرف گرائی از سوی مردم و خصوصاً قشر جوان سبب این غفلت شده است. لذا شبکه های ضداجتماعی به یکی از مهم ترین ارکان اینترنت نجس آمریکایی مورد استفاده در ایران، در چند سال اخیر تبدیل شده اند.
در نتیجه با گسترش شبکه های ضد اجتماعی و حضور فعال آنها در فضای مجازی ایران، به دلیل عدم وجود شبکه های اجتماعی و پیام رسان های ایرانی مورد حمایت مسئولان، کارکردهای آشکار به سهولت، کارکردهای نهان را محقق کرده است.
 لذا کارکردها از وضعیت اجتماعی و تجاری به وضعیت امنیتی تغییر کرده اند. در چنین فضایی، ایالات متحده آمریکا به عنوان حامی و پدید آورنده بدافزارها و شبکه های ضداجتماعی، از آنها جهت تهدیدزایی علیه جمهوری اسلامی ایران، استفاده کرده است.
 بهترین راه و برترین حربه ای که می تواند راه را برای ما در مقابل دشمنان در فضای مجازی و جنگ نرم، باز کند و هدایت الهی و انقلابی را در ذهن ها و جان ها بنشاند و ثمر بدهد، کار تشکیلاتی است.
کار تشکیلاتی زمانی ارزشمند است که اسلامی و آرمان گرایانه، مطابق با سخنان شهید بهشتی (ره)، پاسدار ارزش ها، به نفع مردم و کمکی به "سیر الی الله" باشد. "حضرت امام خامنه ای نیز در سخنانی راه های جذب درست در تشکیلات را این چنین بر شمرده اند:
  1. حرف نو: سخن نو آر که نو را حلاوتیست دگر.
  1. استفاده از شیوه های هنری که کمتر مورد توجه قرار گرفته است: تأتر، کاریکاتور و...
  1. اقناع فکری
  1. حضور اساتید ارزشی
  1. فهم وضع کنونی کشور"4
قطعا با یکی دو نفر نمی شود به جنگ فسادها و منکرات بزرگ و اساسی رفت، برای این کار باید متشکل شویم و با مطالبه گری به حق و استفاده از راهنمایی های ارزشمند مقام معظم رهبری امام خامنه ای، برای نجات یافتن از فضای مجازی ناپاک، خواستار راه اندازی شبکه ملی اطلاعات شویم.
در بسیاری از آیات و روایات، وظیفه ی امر به معروف و نهی از منکر بزرگترین و بالاترین وظیفه شناخته شده است که همه ی واجبات و فرایض دیگر در پرتو آن در نظر گرفته می شود.
فاطمه رزم آور
----------------------
  1. سوره غافر، آیه 78
  1. میزان الحکمه، ج 7، ص 267
  1. بیانات رهبری در دیدار جمعی از دانشجویان در بیست و چهارمین روز ماه مبارک رمضان 1436/ 20 تیر 1394
  1. همان

کار تشکیلاتی آرمان گرایانه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی