هوالحق

هوالحق
بایگانی

تلاسی مخلصانه...3

پنجشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۷، ۰۷:۱۷ ب.ظ


#جبهه_اقدام

#هر_چه_بگندد_نمکش_میزنند...

تلاشی مخلصانه اما...!!!

#قسمت_سوم


هم خوشحال بودیم هم ناراحت. 

از دفتر مسئول حوزه که خارج شدیم بیشتر مصمم شدیم که بریم دفتر مدیر ببینیم آیا اجازه می دهند که با مدیر صحبت کنیم؟

 با توکل و توسل رفتیم تا ساختمان مدیریت.

به دفتردار گفتیم: ما می خواستیم مسئله ای را با مدیر مطرح کنیم. 

_ مدیر فقط ۱ روز در هفته بصورت عمومی با طلاب دیدار دارند و هر نوبت هم ۵ دقیقه است و تا ۳ هفته دیگه هم تمام وقت ها پر شده. 

_ زودتراصلا امکان نداره؟

_ نه.

 ما هم برای ۳ هفته بعد، ساعت ۱۱:۱۰ تا ۱۱:۱۵ نوبت گرفتیم! 

هم سبک بودیم از اینکه تا اندازه ای وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را انجام دادیم هم نگران جلسه ای بودیم که باید ما جوجه طلبه ها در برابر مدیریت حوزه علمیه می نشستیم و صحبت می کردیم!

 تو این مدت آنقدر مقالات آقای صادقی را خوندیم که تقریبا حفظ شده بودیم. مطالب مختلف را از اینترنت سرچ می کردیم و سوال های احتمالی که ممکن بود مدیر بپرسه را حدس می زدیم و براش جواب تهیه می کردیم. 

بالاخره زمان موعود رسید.

 یک ساعت قبلش با دوستم قرار گذاشتیم و یه جای دنج و خلوت توسلی کردیم که خدا خودش کمک مون کنه تا حرف حق را درست منتقل کنیم.

 همه حرف هامون را نوشتیم روی کاغذ. دوستم زمان گرفت و من توضیح دادم. تقریبا ۵ دقیقه شد.

 اول از سلام و تشکر شروع کرده بودیم بعد هم یه مقدمه کوتاه در مورد ضرورت بودن در فضای مجازی، و بعد هم یکراست رفته بودیم سراغ تلگرام، درمورد مالکین تلگرام و حکم مراجع و نحوه ی سود رسانی مالی، اطلاعاتی، مذهبی، سیاسی و... کامل توضیح داده بودیم.

 یه کم زودتر از ساعت مقرر وارد دفتر مدیر شدیم.

اما جلسه ما، به خاطر جلسه ی مهمی که مدیر داشتند با حدود ۲۰ دقیقه تأخیر تشکیل شد.

 یه عاالمه استرس داشتیم. تا حالا در برابر یک مدیر مرکز بزرگی مثل حوزه علمیه، صحبت نکرده بودیم.

 بعد از سلام و تشکر از اینکه به ما وقت دادن، چند خط از ضرورت بودن مذهبیون در فضای مجازی گفتم که وسط حرفام، مدیر گفت: چون وقت کمه خواسته تون را بگید.

 _ پس میرم سر اصل مطلب، حاج آقا حرف ما اینه که چرا با توجه به اینکه استفاده از ابزارهایی مثل تلگرام مستقیما سود سرشاری برای آمریکا و اسرائیل داره و با توجه به حکم مراجع و خود حضرت آقا که بودن در نرم افزارهای صهیونیستی را حرام دونستند و با توجه به اینکه حوزه های علمیه نقش الگو دهی برای مردم دارن؛ چرا باید حوزه ها در تلگرام صهیونیستی حضور فعال داشته باشند؟!!

 _ در همین راستا حوزه ما طرحی ریخته که یه شبکه درون مجموعه ای ایجاد کنه تا از این شبکه ها بی نیاز بشیم. این شبکه درون مجموعه ای افتتاح هم شده اما در حال تکمیل هست. ان شاءالله بزودی ما هم از تلگرام استفاده نمی کنیم.

از شنیدن این خبر خیلی خیلی خوشحااال شدیم.

 _ خیلی ممنون. واقعا خدا خیرتون بده. الحمدلله که بفکر هستین... 

دیگه کم کم استرسم داشت کم میشد و با اعتماد به نفس بیشتری صحبت می کردم.

_ حاج اقا پس ان شاءالله خیلی زود حوزه ما از تلگرام میاد بیرون، دیگه هر جا تو شبکه های اجتماعی بحث میشه به ما ایراد نمی گیرن اگه استفاده از تلگرام طبق حکم مراجع حرام هست چرا حوزه علمیه خودتون و بقیه حوزه ها و نهادهای مذهبی همچنان تو تلگرام حضور دارند؟!!

 _ اتفاقا ما، همین چند روز پیش با نماینده ولی فقیه در شورای عالی فضای مجازی جلسه ای داشتیم. ایشون هم به خاطر استفاده از تلگرام در کشور ناراضی بودن، و اتفاقا در مورد حضرت آقا و نظرشون هم بحث شد، اما حضرت آقا چنین حکمی ندارن که فرموده باشن حرامه! بنده تحقیق کردم و با اطلاع این حرف را میزنم. 

منو میگی از تعجب مونده بودم چی بگم!!!

کلا هنگ کردم...

ادامه دارد...


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی