هوالحق

هوالحق
بایگانی

گلاه گشادی به نام فیلتر تلگرام

سه شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۰۳:۳۲ ب.ظ

عبد الصمد خرم آبادی، معاون دادستان کل کشور:

«در ابتدای امر قرار بر این بوده که فعالیت کنترل شده هاتگرم و طلاگرام موجبات مهاجرت آرام کاربران به پیام رسان های داخلی را فراهم کند و به محض اینکه  تعداد کاربران آنها به حدود ۱۰ میلیون نفر رسید ارتباط آنها با تلگرام قطع و کاربران آنها به یک پیام رسان قوی داخلی منتقل شوند. ولی علیرغم اینکه هم اکنون تعداد کاربران این دو فیلترشکن به بیش از 26 میلیون نفر رسیده تا کنون به این وعده عمل نشده است

جناب خرم آبادی! از آقای جهرمی وزیر ارتباطات سوال نکردید که به چه دلیل باید کاربران در این دو فیلترشکن فعالیت کنند؟! و پس از مدتی که پیام رسان های داخلی قدرتمند شدند کاربران به این پیامرسان ها هدایت شوند؟! از ایشان نپرسیدید که نقش این دو فیلترشکن چیست؟ مردم چرا باید اطلاعات محرمانه خود را به دست چنین باج افزارهایی بدهند تا یک روز پیام رسان های داخلی تقویت شوند و بعد نقل مکان کنند؟!!



کاش از ایشان سؤال می کردید: برای قویتر شدن پیام رسان های داخلی بودجه و امکانات وزارت ارتباطات لازم است که در این سه سال اخیر قطره چکانی به پیام رسان های داخلی داده شده است؛ پس چه ضمانتی وجود دارد که در آینده این امکانات به پیام رسان های داخلی داده شود؟!!

جناب خرم آبادی! مسئولین وزارت ارتباطات با چه هدفی این دو فیلتر شکن را برای دور زدن فیلترینگ تلگرام، به مردم نشان دادند؟! مگر می شود راهی را که غلط است ببندیم و راهی را نشان دهیم که از آنهم غلط تر است و بگوییم این راه غلط تر موقتی است؟!!

مسئولین قوه قضائیه به خاطر خطرات فراوان تلگرام آن را مسدود کردند. حال چرا باید وزارت ارتباطات برای دور زدن آن، دو بدافزار را جایگزین کند؟!! در این صورت نه تنها مشکلات کم نمی شود بلکه معضلات جدید تری همچون کلاهبرداری ها، اخاذی ها، دسترسی آسان هکرین به شخصی ترین اطلاعات کاربران و... ایجاد خواهد شد.

مسئله دیگری که در زمینه هاتگرم و طلاگرام با آن روبرو هستیم این است که سرور این دو فیلترشکن کجاست؟ انبوه اطلاعات کاربران در کدام محل ذخیره می شود؟ کسانی که این راه میان بر را جلوی پای کاربران سردرگم گذاشته اند پاسخگو باشند! آیا سرور اصلی همان سرورهای تلگرام نیست؟؟؟

وزارت ارتباطات چه پاسخی برای بیش از 26 میلیون کاربری که در این فیلتر شکن ها گرفتار شده اند و به دلایل مختلف نمی خواهند وارد پیام رسان های داخلی شوند دارد؟!!

 کاربران چه میزان خسارت را باید تحمل کنند تا شما مسئولین، کاری درست و اساسی انجام دهید؟!!

 آیا هنوز وقت آن نرسیده است که در عمل، بودجه و امکانات پیام رسان های داخلی را افزایش دهید تا کاربران به راحتی از آن استفاده کنند؟!!

پور موسوی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی