هوالحق

هوالحق
بایگانی

خطرات جدی و بی خیالی مسئولان

پنجشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۷، ۰۹:۵۵ ب.ظ


 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: "سَتَکُونُ فِتَنٌ یُصْبحُ الرَّجُلُ فیها مُؤْمِناً وَ یُمسی کافِراً ، اِلاّ مَنْ اَحْیاهُ اللهُ بِالْعِلْمِ؛ به زودی فتنه‌هایی خواهد آمد که بر اثر آن‌ها انسان شب را با ایمان به صبح می‌رساند و روزش را با کفر به شب می‌رساند ، مگر کسی که خداوند او را به علم زنده کرده باشد.۱"

چند صباحی است که می‌شنویم سازندگان تلفن‌های  هوشمند در حال ایجاد شیوه های جدیدی برای حفظ امنیت و اطلاعات ما هستند. اما در حقیقت باید گفت آنها در حال ساختِ لوازم الکترونیکی هوشمند، به عنوان جاسوسانی پنهان در خانه ها هستند. با پیشرفت ابزارهای برقی هوشمند و استفاده هر چه بیشتر آنها، امکان جاسوسی بسیار آسان تر گشته است. تجهیزاتی که سال‌ها قبل تنها در فیلم‌های تخیلی دیده می‌شد اکنون هر یک تبدیل به محصولی واقعی شده‌اند. مسلما، پیشرفت فن‌آوری برخلاف ظاهر آن، رابطه معکوسی با حریم خصوصی و اطلاعات فردی اشخاص دارد. هر قدر فن‌آوری بیشتر پیشرفت می‌کند، عرصه بر کاربران تنگ تر شده و حریم شخصی خود را بیشتر در معرض مخاطره می‌ بینند.

 

 مقام معظم رهبری در این باره فرمودند: "یکی از مسئولین طراز اول کشور رژیم صهیونیستی غاصب اسرائیل، توصیه ای به امریکایی ها کرد. این توصیه کاملا در مطبوعات خارجی و اینترنت منعکس شد امر پنهانی و مخفیانه ای نیست. توصیه وی به امریکایی‌ها این بود که بیهوده وقت خود را با عراق و کره شمالی و کشورهایی از این قبیل تلف نکنید. مسئله اصلی شما ایران است. اگر خاورمیانه را می‌خواهید وقتتان را مصروف عراق نکنید. سراغ ایران بروید، کانون و سرچشمه آنجاست، اما ایران مثل عراق و کره شمالی و افغانستان نیست که بتوان با حمله نظامی آن را تسخیر کرد. نظام و حکومت اسلامی به مردم متکی است، مردم، آن را حفظ کرده اند. باید کاری کنید که مردم آن را رها کنند. راهش این است که مردم را با ترویج فرهنگ و ادبیات غربی و فرهنگ و تربیت آمریکائی، به واگرایی نسبت به دین و فرهنگ و سنت و تاریخشان سوق داد. وقتی مردم این تعلقات را رها کردند، بعد از گذشت چند سال، بدون اینکه سرمایه ای صرف کنید، با یک حمله و تحرک احیانا نظامی مختصر، میتوانید این مانع بزرگ، یعنی نظام اسلامی را از سرراه بردارید.۲"

این توطئه ها علیه اسلام و مسلمین توسط دشمنان همیشگی است، و مومنین همیشه در معرض تهدیدات دشمن قرار داشته و دارند، مگر اینکه دست از ایمان خود بردارند!

در این میان اخباری که از محصولات شرکت سامسونگ به گوش می رسد؛ تأمل برانگیز است! تلویزیون های نسل جدید و پیشرفته سامسونگ که از سری های ال ای دی و او ال ای دی، دارای امکانات قابل تاملی شده اند، که پیش از این هیچگاه شاهد آن نبوده ایم. آنها مجهز به دوربین HD، دو میکروفن و نرم افزارهایی برای دنبال کردن و تشخیص چهره و تشخیص صدا هستند! سامسونگ در عرصه گوشی ها ی هوشمند نیز با اضافه نمودن "اسکنر چشم" به برخی از مدل های به اصطلاح محبوب و پرچمدار خود مانند" گلکسی اس ۸ و ۹" به اسم ایمن سازی گوشی تلفن همراه، امنیت کاربران را به خطر انداخته است. سیستم اسکن عنبیه چشم، الگوی رگهای خونی چشم را شناسایی می‌کند و در صورت درست بودن آن، اجازه دسترسی می‌دهد. با ذکر این نکته که؛ رگ‌های خونی موجود در چشم انسان قابل جعل کردن نیست و برای هر فردی این الگو منحصر به فرد است!  و این خود میتواند یک بانک اطلاعاتی گسترده برای شرکت سامسونگ بوجود  آورد.شایان ذکر است این محصول تکنولوژیک که توسط دارپا (DARPA) ساخته شده است، سالهاست که توسط ارتش و پلیس فدرال آمریکا برای جمع آوری اطلاعات مردم در سرزمین آمریکا و کشورهای دیگر مورد استفاده قرار میگیرد. اما وجود این تکنولوژِی پیشرفته برای تشخیص هویت در یک گوشی هوشمند بسیار کاربردی تر از سیستم احراز هویت FBI است.

سامسونگ و رقیب خود ال جی اولین شرکت هایی بوده اند که در کنار اپل، خیلی سریع از فن آوری های نظامی در دست آمریکا بصورت ظاهراً تجاری استفاده کرده اند و قابلیت حس گر اثر انگشت نیز از این جمله قابلیت ها بود.

 

اما آنچه مهم و دردناک است اینکه، در صفحه انگلیسی سامسونگ آورده شده است: "کاربران محصولات سامسونگ، می‌توانند با ذخیره کردن صدای خود بسیاری از فعالیت هایشان را با کمک تلویزیون های هوشمند انجام دهند. اما ضبط صدا می‌تواند به شرکت سومی هم....منتقل شود. علاوه بر شرکت سوم، کمپانی سامسونگ نیز می‌تواند برای ارتقاء محصول و... به این مکالمات دسترسی داشته باشد." نکته جالب آنکه شرکت مذکور، در نهایت از کاربران و مصرف کنندگان خود خواسته تا در برابر تلویزیون‌های هوشمند، در رابطه با مسائل خصوصی زندگیشان صحبت نکنند؛ زیرا امکان انتقال و شنود آنها وجود دارد! این اولین بار است که یک شرکت سازنده تلویزیون های هوشمند با چنین شفافیت و صراحتی به نقض حریم شخصی کاربران و استراق سمع از آنها اعتراف می‌کند! سامسونگ صراحتا هشدار داده که "لطفا آگاه باشید که اگر صحبت‌های شما حاوی اطلاعات شخصی یا دیگر اطلاعات حساس باشد،این اطلاعات در میان داده های ضبط شده به افراد ثالث از طریق این سیستم منتقل خواهد شد." و این نقض کامل حریم خصوصی محسوب می شود.

 

برای دولت های استعمارگر و صهیونیستی، بسیار مهم است که از کوچکترین اخبار و اطلاعات کشور ما مطلع باشند پس چه بهتر که این اطلاعات را از طریق گوشی ما بدست آورند. به یاد داشته باشیم که وزراء و رجال مملکتی از میان همین مردم انتخاب می‌شوند مردمی که به وب گردی و کار با گوشی خود مشغول هستند و درست در همین زمان سرویس های جاسوسی حول آنها مشغول تخلیه و شنود اطلاعات هستند، از وب گردی گرفته تا علاقه مندی های فرد، از نوشته ها و دلنوشته ها گرفته تا حضور در گروه‌های مختلف اجتماعی خوب و...، طبیعی است هنگامی که شخص مثالی به موقعیت بالایی رسید به راحتی پرونده انفرادی وی مورد بررسی قرار گرفته و دیدگاه‌ های وی حدس زده می‌شود. و این زنگ هشداری است که باید بشدت مراقب بود.

 

در جایی که دیوید پترائوس، رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا خبر از آغاز دوران "خانه های هوشمند" داده و آن را تسهیل کننده کشورداری مخفیانه دانسته، اگر همچنان بی توجهی مسئولین ادامه پیدا کند؛ از هم اکنون می توان چشم انداز آینده را به تصویر کشید؛ آینده ای که در آن یک تک تیرانداز آمریکایی در گوشه ای از جهان، چشم یک مظنون را از درون دوربین اسلحه اش می‌بیند، سپس با فشار دگمه ای از طریق دستگاهی که در کوله اش قرار دارد، مشخصات عنبیه یا قرنیه چشم مظنون را پس از اسکن شدن در کسری از ثانیه از طریق ارتباط ماهواره ای به کامپیوتری در ویرجینیای غربی می‌فرستد، کامپیوتر نیز بلافاصله واکنش لازم را به تک تیرانداز ارسال می‌کند و لحظه ای بعد تفنگدار ماشه را می‌کشد؛ کل این ماجرا شاید در حد یکی دو ثانیه طول بکشد. ممکن است این فرضیه خیال پردازانه به نظر برسد، اما با فرا رسیدن چنین روزی، گذشته از این که شاهد هزاران دوربین دیجیتال در هر گوشه و کناری خواهیم بود که چهره مسافران فرودگاه ها، عابران پیاده، رانندگان بزرگراه ها، مشتریان دستگاه های خود پرداز، خریداران بازارها و ارباب رجوع های ادارات را با دقت اسکن می‌کنند؛ میلیون ها گوشی همراه و تلویزیون‌های داخل منازل و ادارات و مراکز مختلف هم نیز مشغول جمع‌آوری اطلاعات، با نرم افزارهایی فوق سریع در کسری از ثانیه، چهره یا اسکن قرنیه فرد مورد نظر را با میلیونها مدخل هویتی در پایگاه داده‌های نهادهای اطلاعاتی تطبیق می‌دهند و با دریافت پاسخ، اجازه دستگیری یا حمله مسلحانه به نیروهای امنیتی داده می‌شود.

 خداوند در قرآن یکی از شیوه‌های جلوگیری از نفوذ دشمن را تقویت نیروهای نظامی عنوان کرده است: " وَ أَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَ مِن رِّبَاطِ الْخَیْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدْوَّ اللّهِ وَ عَدُوَّکُمْ وَ آخَرِینَ مِن دُونِهِمْ لاَ تَعْلَمُونَهُمُ اللّهُ یَعْلَمُهُمْ وَ مَا تُنفِقُواْ مِن شَیْءٍ فِی سَبِیلِ اللّهِ یُوَفَّ إِلَیْکُمْ وَ أَنتُمْ لاَ تُظْلَمُونَ، و در برابر آنان هر نیرویى که مى‏توانید، از جمله نگاهدارى اسبان، فراهم آورید، تا به آن وسیله دشمن خدا و دشمن خود را بترسانید، همچنین دیگرانى را هم غیر از آنان، که شما ایشان را نمى‏شناسید، و خداوند مى‏شناسدشان، و آنچه در راه خدا انفاق کنید، پاداشش به شما بر مى‏گردد، و بر شما ستم نمى‏رود.۳"

 بر همین اساس ما برای مقابله با دشمن باید خود را تجهیز کنیم. لذا باید بسیار آگاهانه تر و هوشمندانه تر مراقب توطئه های دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب اسلامی عزیز خود باشیم و باید مصونیت را از درون جامعه شروع کنیم و نباید اجازه دهیم هیچ بدافزاری وارد کشور شده و یا اگر به هر طریق وارد کشور شد سریعاً برخورد لازم را با آن داشته باشیم.

 

جای بسی تعجب است که مسئولین محترم دولت با اینکه می دانند روش جنگ نرم مسالمت آمیز بوده و جنبه غیر خشونتی دارد و آرام و خزنده عمل نموده و به طور تدریجی در جامعه شکل می‌گیرد و افراد به سختی متوجه تکوین آن می‌گردند؛ اما حساسیستی از ناحیه آنان دیده نمی شود و همچنان بی توجهی در قبال ورود جاسوسکده ی همراه و محصولات مشابه شرکت هایی مانند سامسونگ به قوت خود باقیست.

به فرموده امام خمینی (سلام الله علیه) وضعیت دفاعی کشور همیشه باید در بهترین وضعیت قرار داشته باشد. پس چرا مسئولین محترم دستگاه های امنیتی در قبال جاسوسی محرز جاسوسکده ی سامسونگ و شرکت هایی از این قبیل سکوت کرده اند.دولت و دستگاه های مربوطه باید پاسخ دهند که در قبال این اخلال امنیتی بزرگ چه اقداماتی صورت داده اند و آیا اجازه خواهند داد که قاچاق و ورود بی رویه و بدون ضابطه و عدم کنترل چنین محصولاتی، امنیت ملی کشورمان را به خطر اندازد؟

آنچه که مهم است بجز مسئولین که وظیفه ی جلوگیری از نفوذ دشمنان اسلام و مسلمین بوسیله ابزارهای نوین را بر عهده دارند، صداوسیما و تمامی کارشناسان فن آوری اطلاعات نیز رسالت آگاه سازی عموم جامعه را از خطرات بالفعل این جنگ افزارها را باید به دوش کشیده و نقشه های دولت های صهیونیستی را نقش بر آب کنند.

 

 اتابکی 

-------------------------------------------------------

۱- میزان الحکمه ، ج ۹، ص ۴۵۲۶

۲- دیداربا جوانان سیستان و بلوچستان در تاریخ  ۸۱/۱۲/۶

۳- سوره انفال/۶۰

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۲۵
seyed hossein hovalhagh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی