هوالحق

هوالحق
بایگانی

آیا صدای خدا را میشنوید؟

دوشنبه, ۷ شهریور ۱۴۰۱، ۰۷:۴۸ ب.ظ

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

آیا خدا را تصدیق می کنید؟

 آیا صدای خدا را می شنوید؟

آیا خدا را می بینید؟

اقرار به قبول خدا امنیت میآورد. چون کسی که لا اله الا الله بگوید یعنی جان و مال خود را به خدا فروخته است.

تصدیق خدا سه مرحله دارد: علم الیقین، عین الیقین، حق الیقین.

بعد از اینکه به مرحله عین الیقین رسیدیم خدا را می بینیم. اما آیا علم الیقین داریم؟ آیا یقین دارید که خدا شما را می بیند؟ اگر بگویند الان آقا امیر علیه السلام و خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها شما را در سالن می بینند چه می کنید؟  حتی اگر بگویند خواهرها شما را می بینند (خطاب به پسران) بعضی از حیا سر را بلند نمی کنند. اما آیا ما باور می کنیم که خدا ما را می بیند؟ ما اگر قبول کنیم که خدا ما را می بیند، آن حالت فطری که خدا به ما داده که در برابر بزرگتر احساس کوچکی کنیم، به ما دست می دهد. وَلَا رَطْبٍ وَلَا یَابِسٍ إِلَّا فِی کِتَابٍ مُبِینٍ. کتاب مبین، علم خداست. همه غیبها نزد خداست. اگر این حد هم باور داشته باشیم چه احساسی داریم؟ دارد که آقا امیر علیه السلام با آنکه آنهمه شوخ بود ولی در برابر خداوند متعال نمی توانستند سؤال کنند.

این آیات صدای خداست. حقیقت یکیست و آنهم خداست که همیشه زنده است، کلامش هم زنده است. خداوند میفرماید: إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ عِنْدَ رَبِّهِمْ جَنَّاتِ النَّعِیمِ. چقدر آیات داریم که وَالْمُسْتَغْفِرِینَ بِالْأَسْحَارِ که سحرها بلند شوید و استغفار کنید.

رَبِّ السَّمَاوَاتِ وَرَبِّ الْأَرْضِ

خدا دارد قسم میخورد. همینطور که شما الان نطق مرا میشنوید خدا میفرماید مثل همین من روزی شما را مشخص کرده ام.

آیا این صدای خدا را میشنوید؟

خداوند به پیامبر فرمود بگو قُلْ رَبِّ زِدْنِی عِلْمًا، مرتب از خدا بخواه که علم و معرفتت را زیاد کند. این صدا صدای خداست آیا شما این را احساس میکنید.

باید خودمان را بازی ندهیم. باید ببینیم حقیقتا این خدا را باور داریم یا نه؟ ما که فطرتمان اینجور است که در برابر بزرگ احساس کوچکی داریم چرا در برابر خدا نداریم. وقتی خدا صدا میزند چرا گوش نمیدهیم؟

اینکه خداوند صدا میزند فاعلم، واعلم. یعنی واجب است این علم را یاد بگیرید. اما گوش نمی دهید و دنبال کار خود میروید مثل اینکه این علم مال بیکارهاست. نعوذابالله پس ائمه اطهار علیهم السلام از بیکارها بودند!! میگویند ما که وقت اینکارها را نداریم! تا این احساس، به مرتبه عمل نرسد در خیال باشد اثر نمیکند. شما الان هرکس را که برایش ارزش قائلید این کوچکی را در خود احساس می کنید. برای خدا چقدر ارزش قائلید؟؟

ما الان داریم در بعد منفی صحبت میکنیم. خداوند میفرماید: وَهُوَ مَعَکُمْ أَیْنَ مَا کُنْتُمْ. هر کجا باشید با شما هستیم. اگر باور کرده باشیم، به خود خدا محال است که وقتی صدا میزند جواب ندهیم.

اما در بعد مثبت؛ اگر بگویند شما که آمدید و خدا را شناختید چه احساسی دارید؟ می گویید با یک خدای مهربان مأنوس شده ایم. این مأنوس بودن و هم صحبت بودن با او کم ارزش دارد؟ آیا باکمال تر از خدا کسی هست؟ به هر چه بالاترین خوبیهاست اگر فکر کنیم، فوق تصورش را خدا دارد.

آقا امیر علیه السلام فرمودند وقتی فهمیدم این دل خانه ی توست درِ این خانه نشستم تا کسی وارد نشود.

خداوند میفرماید: بیا پیش من گناهانت را میبخشم، بجای گناهان حسنه هم میدهم. بیا پیش من، اما اگر توبه هم نکردی این کاتبان من کرام الکاتبین هستند اگر فکر حسنه هم کنید مینویسند. آیا این خدا بدخدایی است؟ آیا مهربانتر از این خدا در عالم هست؟؟

شما اگر فردی را چند بار مخالفتش کنید دیگر ازتان بدش میآید. ولی این خدا میفرماید سحرها بیا استغفار کن من غفورم، رحیم هستم.

آیا غیر از اینستکه که شما اگر چند دفعه کسی را بزنید و هر دفعه بعدش عذرخواهی کنید، بعد از چند بار تکرار میگوید طرف بیمار است، حالش خوب نیست و شما را تا ابد ترک خواهد کرد؟؟؟

 

درس اخلاق حاج آقا اتابکی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۶/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی