هوالحق

هوالحق
بایگانی

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَتَّخِذُوا الْیَهُودَ وَ النَّصاری أَوْلِیاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ وَ مَنْ یَتَوَلَّهُمْ مِنْکُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لا یَهْدِی الْقَوْمَ الظَّالِمین. ای کسانی که ایمان آورده اید ، یهود و نصارا را یاوران و دوستان خود مگیرید ، آنها دوستان و یاوران یکدیگرند ، و هر کس از شما آنها را دوست و یاور خود گیرد از آنها خواهد بود ( و ستمکار است و ) بی تردید خداوند گروه ستمکاران را هدایت نمی کند."1    

در طول تاریخ یکی از موثرترین روش‌های دشمن برای از بین بردن حقوق ملت‌ها، نگه داشتن آنان در جهل و بی‌خبری است. دشمنان با استفاده از غفلت و بی‌خبری مردم از امور سیاسی و اجتماعی، می‌توانند به راحتی حقوق و مطالبات آنان را پایمال کنند. لذا از مهم‌ترین وظایف پیامبران، آگاهی دادن به امت‌ها بوده است. آنان به هر شکلی تلاش می‌کردند تا ضمن افزودن بر دانش و آگاهی مردم، با سنت‌ها و عقاید خرافی و نادرست رایج در جامعه که مردم را در نا آگاهی و غفلت نگه داشته بود مقابله کنند.  امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)، بصیرت در میان مردم را دلیل گرویدن به حق و   روی گردانی از باطل می داند: "اِنما بَدءُ وُقوعِ الفِتَن أهواءٌ تُتَّبعُ وَاحکامٌ تُبتَدعُ یُخالَف فیها کتابُ الله؛ همانا آغاز پدید آمدن فتنه ها، پیروی از خواهش های نفسانی است و نوآوری در حکم های آسمانی، نوآوری هایی که کتاب خدا آن را نمی پذیرد"2؛ آن حضرت در ادامه تاکید می‌کنند که اگر حق و باطل در برابر مردم آشکار شود زبان دشمنان قطع می‌گردد. لذا کسانی که می‌خواهند مردم را گمراه کنند، باطل را به صورت خالص نمی‌آورند؛ آن را با حق می‌آمیزند در نتیجه، شیطان بر آنان چیره می‌شود.

اینکه در اولین آیات نازل شده بر پیامبر اکرم (صلوات الله علیه واله وسلم) سخن از خدا، انسان و دانش گفته شده نشان دهنده ی اهمیت دانش و آگاهی در زندگی انسان ها است.کشور عزیز اسلامی ما ایران، همواره در طول تاریخ مورد تاخت و تاز متجاوزان و زورگویان جهان بوده و هست و ملت غیور ما همیشه با قربانی کردن جان و مال و عزیزان خود در برابر این تجاوزات قهرمانانه ایستادگی کرده اند. اما امروزه قدرت‌های سلطه گر و متجاوز، برای رسیدن به اهداف سیاسی و اقتصادی خود از ابزارهای اطلاعاتی گسترده و پیچیده ای استفاده می‌کنند و این یعنی مسئولیت رسانه های داخلی ما بسیار سنگین تر از گذشته است.

یکی از مهم‌ترین وظایف رسانه ها، آگاهی بخشی سیاسی و اجتماعی با توجه به شرایط داخلی و جهانی زمان حاضر است. برای اینکه افراد یک جامعه بتوانند در عرصه سیاسی و اجتماعی خود مشارکت لازم را داشته باشند نیاز به آگاهی و بصیرت روزافزونی دارند. از این رو رسانه ها با پوشش گسترده، می‌توانند افراد جامعه را برای مشارکت آگاهانه و عقلانی سازماندهی و آماده کنند تا ملت غیور و شجاع ما با حضور موثر خود، از پس بحران‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود به خوبی برآید.

آیا تا بحال به این فکر کرده اید که چرا بیش از صد شبکه تلویزیونی همزمان در طول شبانه روز برنامه ها، فیلم ها و سریال‌های بی اخلاق، پر حادثه و  شهوانی را به زبان فارسی نمایش می‌دهند؟! آیا غیر از این است که هدف اصلی تمام این برنامه‌ها؛ سلامتی، حیا و پاکدامنی خانواده ها است؟! تا شادی و سرگرمی و لذت خواهی بی حد و مرز، هدف اصلی خانواده ها شود!

 بسیاری از این برنامه های به ظاهر سرگرم کننده ی ماهواره‌ای، با ماموریت‌های سیاسی به جنگ نرم علیه مردم ایران مشغولند. اما در برابر این هجوم گسترده، رسانه‌های داخلی چه می‌کنند؟ آیا مدیران رسانه ملی کلام مقام معظم رهبری امام خامنه ای را فراموش کردند که فرمودند: "دشمنان به دنبال تأثیرگذاری بر مردم و تغییر طیف وسیعی از باورهای آنان به ویژه جوانان و نخبگان هستند که باورهای اعتقادیِ دینی، سیاسی و فرهنگی مردم از جمله این باورها است."3  آیا رسانه ملی ما نباید با خلاقیت و بصیرت و احاطه علمی و تسلط به اخبار روز و رصد تکاپوی رسانه ای دشمنان و نگاه مستقیم به قطب نمای ولایت، به آگاه سازی ملت و نشان دادن تحلیل های درست و تقویت ایمان و نگاه مردم به مسائل سیاسی و اجتماعی مشغول باشد؟؟ با توجه به اینکه خطرناک ترین جبهه در مقابل دین و اهل بیت، جبهه جهالت مردمی است چرا رسانه ملی ما در بسیاری از برنامه های خود از سر نادانی، ضمن افزودن این جهالت در بسیاری از موارد نیز با بزک کردن دشمنان قسم خورده این مرز و بوم آنان را بی خطر و دوست معرفی می‌کنند؟

بسیار عجیب است!! رسانه ای که معتمد ملت است، بعضا خبرها و تحلیل ها را معکوس جلوه می دهد و به افزایش ناآگاهی دامن می زند؛ و درنهایت باعث می‌شود که مردم رفته رفته اعتماد خود را به رسانه های داخلی از دست  بدهند و به سمت سایت ها و تلویزیون ها و رادیوهای خارجی هدایت شوند، آیا این یکی از اهداف اصلی دشمنان انقلاب اسلامی نیست؟؟

انتقادات به صدا و سیما در سال‌های اخیر بسیار افزایش یافته، چرا که اخیرا برنامه ریزان و مجریانی به این عرصه وارد شدند که در ضمن پرهزینه بودن بسیار بی ثمر و پر ضرر هستند. ایشان با ساختن برنامه‌های ضداخلاق و صحبت کردن با ادبیات سخیف، زننده و حرمت شکن؛ اخلاق و رفتاری را که قاعدتا متعلق به قشرهای فرو دست جامعه است را رایج می‌کنند و یا شاید بتوان گفت به تعبیری لات منشی را به صورت امروزه ای و مدرن در بین مردم محبوب می‌کنند و با عمومیت دادن این نوع از اخلاق، رفتار و ادبیات کم کم تا جایی پیش خواهند رفت که فتنه گری، بی انظباطی، غوغاگری و بالطبع عدم تبعیت از قانون و اطاعت از رهبری در زندگی افراد امری طبیعی و خوشایند خواهد شد. و وقتی افراد براساس این نوع روحیات و اخلاقیات رشد کنند نتیجه اش جز ویرانگری نخواهد بود و این همان هدف اصلی و پنهان دشمنان صهیونیستی این ملت است.

مولا امیرالمؤمنین (علیه السلام) در نامه ای به عبدالله ابن عباس می‌فرمایند: "اما بعد، انسان گاهی مسرور می‌شود به خاطر رسیدن به چیزی که هرگز از دستش نمی رفت و گاهی محزون می‌شود به خاطر از دست دادن چیزی که هرگز به آن نمی رسد. پس باید شادی تو به خاطر احیای حق یا نابودی باطل باشد."4      

بسیار جای تأسف است!! چرا که، خنده و شادی کردنی که از نگاه مولا امیرالمؤمنین (علیه السلام) باید برای احیای حق و از بین رفتن باطل باشد اکنون برای از بین بردن حق و احیای باطل، دستمایه ی افرادی نادان قرار گرفته است. تا جایی که امید بر بهبودش محال به نظر می رسد.

نوع اختلاط زن و مرد و ریختن قبح روابط غیر شرعی از اصلی ترین قسمت‌های فیلم‌ها، سریال ها و برنامه های طنز و سرگرمی شده است. اثرات روانی اینگونه فیلم‌ها و برنامه های بدون محتوا و بعضا مغرضانه، مانند سمی مهلک و کشنده، بسیار آرام و به تدریج به محیط و افراد جامعه تزریق می‌شود که در دراز مدت می تواند اثرات بسیار مخرب و لاعلاجی را بر کل سیستم و جامعه وارد کند.

البته دردناک تر زمانی است که بعد از اتمام اینگونه برنامه ها، فیلم ها و سریال های مخرب، از دست اندرکاران آن‌ها تشکر و قدردانی بسیار خوب و بعضا پر هزینه‌ای می‌شود. این نشان می‌دهد که ذره ای ارزش‌های دینی ملاک برتری در انتخاب این برنامه ها و فیلم‌ها... نیست

مقام معطم رهبری نیز با اشاره به کلام امام راحل (قدس‌ سره) فرمودند: "دانشگاهی همگانی باشد که در آن دین و اخلاق و ارزشهای اسلامی و راه و روش زندگی و تازه های جهان علم و سیاست و اندیشه های نوین و راهگشا، به زبان های رسا و باب فهم همه قشرها، آموخته شود و همه از ذهن های ساده تا مغزهای متفکر و انسانهای برجسته، بتوانند به تناسب آمادگی خود، از آن بهره ببرند و از فیض آن سیراب شوند."5

چرا باید صدا و سیمایی که به فرموده ی رهبر عظیم الشان انقلاب باید دانشگاه عمومی می‌شد، اینک به یک باشگاه پر هزینه ای بدل گردیده که کار اصلی آن ترویج بی اخلاقی، لودگی و در مواردی بزک کردن استکبار جهانی و حتی تبلیغ جنگ افزارهای صهیونیستی است. البته اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم باید بگوییم صدا و سیما تولید برنامه های خوب هم دارد اما آنقدر کم و کوتاه است که دردی از جامعه را دوا نخواهد کرد، و این دستگاه عظیم روز به روز به انحطاط بیشتری دچار می‌شود.

امروزه صهیونیسم جهانی با صرف هزینه های فراوان، میلیاردها دلار در سال و آموزش دادن افراد، با علم و تدبیر از این دستگاه عظیم و پر قدرت نهایت استفاده را می‌کند و آن چیزی را که در نظر دارد، یعنی فساد را آموزش می‌دهد و متناسب با شرایط اجتماعی کشورها با برنامه های بسیار دقیق ملت‌ها را به سوی اهداف خود سوق می‌دهد. اما آیا در مقابل این هجمه ی گسترده، مسئولین ما تدابیر امنیتی برای بالا بردن علم و آگاهی این ملت، متناسب با درک و فهم اقشار مختلف جامعه اندیشیده اند؟؟ آیا نباید مسئولان و مدیران و برنامه ریزان، این دانشگاه عمومی را در برابر هجمه ی توطئه ها و فساد صهیونیسم  تجهیز کنند؟؟

و اما مسؤولین محترم حوزه های علمیه، شما به خوبی می‌دانید که نقش روحانیت در ایجاد ارتباط فکری، فرهنگی و تربیتی با اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان بسیار مهم است و در این میان رسانه ها بهترین وسیله برای ایجاد این ارتباط است. ملت ما از شما انتظار دارند که از این فرصت بخوبی برای رشد و آگاهی جامعه و نشان دادن روی واقعی دشمن پلید و خونخوار به این ملت مظلوم، استفاده کنید...

مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای فرمودند: "آمریکا، همان آمریکای قدیم است اما عده ای مغرض و یا ساده لوح تلاش می کنند این دشمن توطئه گر را در افکار عمومی ملت به فراموشی و غفلت بسپارند تا آمریکا در فرصتی مناسب خنجر را از پشت فرو کند."6

به امید تحقق روزی که رهبر عزیز، مقتدر و مظلوم ما وعده داده اند: "ملت ایران مصمم و پرامید راه خود را ادامه می دهد و جوانان امروز با افزایش ایمان و بصیرت و تکیه بر معیارهای اصلی بدون تردید شاهد دورانی خواهند بود که ملت ها از زیر سایه غول های وحشت رها شده اند و ایران عزیز و پیشرفته، الهام بخش همه ملتها شده است..."7 ان شاءالله.

----------------------------------------------------------------

1-مائده/51

2-نهج البلاغه خطبه ی 50

‌3-بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و مدیران رسانه‌ی ملی   21/7/94

4-نهج البلاغه نامه ی 22

5- انتصاب آقای‌ دکتر علی‌ لاریجانی‌ به‌ سمت‌ رئیس‌ سازمان‌ صداوسیما   24/11 72

6- بیانات مقام معطم رهبری در دیدار با دانشجویان    12/8/94

7-همان منبع


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۱۳

نظرات  (۱)

۲۸ آبان ۹۶ ، ۲۲:۲۹ مهدی قاسمی
درست و دقیق
پاسخ:
ممنونم... بزرگوارید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی