هوالحق

هوالحق
بایگانی

خانواده و معضلی به نام گربه و سگ!!!

سه شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۰۵:۱۹ ب.ظ

در نظام تربیتی اسلام انسان بدون الگو تربیت نمی شود. اما امروزه برخی خانواده‌ها خود را از داشتن یک الگوی اسلامی محروم کرده‌اند و رفتار اقشاری از مردم ما هدفمند و الگو دار نیست.

درعصر جدید متاسفانه خانواده به عنوان نهادی بنیادین و مهم در بستر جامعه در از سوی موج های ضد فرهنگی تحمیلی از سوی کشورهای غربی مورد تهدید واقع شده و این خود هشداری است برای آیندگان.دست های پنهان در حوزه جنگ نرم که از آستین موسسات آمریکایی – صهیونیستی بیرون آمده است توانسته اند در راستای تغییر سبک زندگی با روش های مختلفی به‌اهداف عمده خود دست یابند.سایت ها و شبکه های به اصطلاح اجتماعی امروز توانسته اند ابزاری مناسب برای دشمنان اسلام و مسلمین باشند تا صهیونیسم جهانی در راه آندلسیزاسیونی کردن ممالک اسلامی بهره کافی و وافی را از تولیدات خود ببرد.

یکی از معضلات فضای مجازی که کمتر کسی بدان توجه داشته وجود سایت ها و حتی گروه هایی در برخی شبکه های ضد اجتماعی صهیونیستی می باشد که با وجود تعارض شدید با فرهنگ اسلامی ایرانی ما به‌صورت غیر مجاز در حال فعالیت می باشند برای نمونه سایت های فروش حیوانات خانگی بخصوص سگ وگربه است. یکی از مشکلات سالیان اخیر در شهرهای بزرگ، نگهداری از حیواناتی از این قبیل می باشدکه متاسفانه تبدیل به معضلی فرهنگی اجتماعی شده که حاصل تقلید کور کورانه از فرهنگ غرب است.

در اسفند سال ۱۳۸۹ طرحی در مجلس به تصویب رسید که گرداندن حیوانات خطرناک یا حیواناتی از قبیل سگ که برای سلامتی عمومی مضر هستند و یا نجس العین می باشند در اماکن و معابر عمومی و وسایل نقلیه ممنوع است و مرتکب شونده علاوه بر جزای نقدی به ضبط حیوان مذکور نیز محکوم میشود . همچنین نگهداری حیوانات مذکور در آپارتمان ها هم ممنوع است و... .

شاید برخی مطلع نباشند که سگ از نظر فقه اسلام جزء نجاسات شمرده شده و خرید و فروش آن حرام است البته در مورد سگ شکاری ویا سگ گله و مزرعه و.. حکم خرید و فروش آن متفاوت است، اما نجاست آن به قوت خود باقی است.

متاسفانه تقلید کور کورانه از فرهنگ غرب آثار زیانباری دارد که از جمله همین مسئله سگ دوستی است و بسیارند کسانی که در غرب سگشان را از همسر و فرزند بیشتر دوست دارند. اما در شان یک انسان نیست که ساعات زیادی از عمر خود را با سگان بگذراند؛ وصد حیف که آن انسان، مسلمان و محب اهل بیت (علیهم السلام) باشد.

بیماری های بسیاری مشترک بین انسان و حیوان وجود دارد که حیوانات ناقل اصلی آن هستند؛ بیماریهایی که علایم مشخصی ندارند وبه راحتی به انسانها منتقل میشوند. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت از میان ۱۷۰۹ عامل بیماری زا ۸۳۲ عامل از حیوانات به انسان منتقل می شود و همچنین از میان ۱۵۶ بیماری نوپدید و شناخته شده ۱۱۴ مورد آن از حیوانات به انسان منتقل می شود.

افرادی که به تقلید از سایر فرهنگها و به دلیل مد گرایی، انواع حیوانات را در خانه نگه می‌دارند اغلب از خطرات ناشی از این نگهداری و تماس نزدیک با آنان بی اطلاعند. آنها نمی دانند که در معرض انواع عفونتهای باکتریایی و قارچی و انگلی هستند و نمی دانند که جراحات ناشی از این حیوانات بخصوص در افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند و یا کودکان و خانم های باردار و بیمارانی با اندامهای پیوندی، تا چه حد خطرناک ودر مواردی کشنده است.

مایعاتی که از بدن سگها و گربه ها ترشح می شود و نیز پوستهای مرده آنان هنگام پوست ریزی حاوی مواد آلرژی‌زا و چسبناکی است که می تواند به دیوارها و لباسها و سطوح دیگر بچسبد و وقتی به قشاهای روی چشم و بینی می‌رسد باعث تورم و خارش آن غشاها و گرفتگی بینی می شود و وقتی وارد ریه ها شود باعث سرفه و خس خس سینه و تنگی نفس می شود.

وزارت بهداشت باید در این موضوع مهم ورود نماید و از طریق همکاری با سایر رسانه ها خصوصاً صدا و سیما به عنوان دانشگاه عمومی در جهت اطلاع رسانی و روشنگری در مورد خطرات این معضل بزرگ هشدار های لازم را به عموم مردم برساند. در جایی که رژیم خونخوار و نجس صهیونیستی با بیش از ۹۷ درصد، انگلستان ۷۰ درصد، فرانسه ۶۴ درصد وامریکا ۳۶ درصد فیلترینگ جهانی را دارند، چرا ایران اسلامی این سایت های مضر و نرم افزارهای جاسوسی صهیونیستی را که مروج سبک زندگی آمریکایی – غربی می باشند را فیلتر نمی کند؟!

آیا این دولت صهیونیستی انگلیس نبود که با ادعای ایجاد اینترنت خانواده پسند بیش از ۷۰ درصد سایت های اینترنتی را فیلتر نمود؟!آیا وقت آن نرسیده که دولت و قوه محترم قضائیه بدون مماشات با سایت ها و نرم‌افزارهایی که اشاعه دهنده ضدفرهنگ ها در هوای عمومی جامعه می باشند برخورد لازم را صورت دهد؟

لذا با در نظر داشتن این مهم به نظر می آید مسئولین امر باید ضمن شناسایی سرحلقه های تروریسم فرهنگی در فضای مجازی خصوصاً در مورد موضوع مهمی که بدان اشاره کردم، بستر خرید و فروش های غیرقانونی در این باره را که بسیاری از آنها در شبکه های ضد اجتماعی بستر وب و تلفن همراه مثل وایبر، واتس آپ و تلگرام صورت می پذیرد را براساس قانون مشمول قوانین فروشگاه های اینترنتی دانسته و با موارد این چنینی برخورد قاطعی را صورت دهد.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۱۳
seyed hossein hovalhagh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی