هوالحق

هوالحق
بایگانی

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَیُدْهِنُونَ؛ کافران بسیار مایلند که تو با آنها مداهنه و مدارا کنی (و متعرض بت هایشان نشوی) تا آنها هم (به نفاق) با تو مداهنه و مدارا کنند. (سوره قلم آیه 9)

فضای سایبری بستر مناسبی برای دشمنان اسلام و مسلمین در جهت ایجاد جاذبه‌های گوناگون و تبلیغات فریبنده است. به طوری که گاه، کلیک بر روی یک آگهی، دروازه سایت ها و وبلاگ هایی غیر اخلاقی با تصاویری آلوده و مستهجن را باز می کند و کاملا هدفمند، کاربران و به ویژه جوانان و نوجوانان را به سمت اهداف مغرضانه خود هدایت می‌ نماید.

از خصلت های بارز ملت ایران، پایبندی به اعتقادات اسلامی، غیرت دینی، عزت نفس و شور و نشاط و شادابی است که در این فضای مسموم شده توسط دشمن، به شدت مورد تهدید است. در این میان، شبکه‌های ضداجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، واتس اپ، توئیتر، فیس بوک و... نقشی اساسی در از بین بردن خصلت های مثبت جامعه دارند. آسیب های غیر قابل جبرانی که این جنگ افزارهای اینترنتی_صهیونیستی به قشرهای مختلف جامعه اسلامی ما وارد می کنند قابل شمارش نیست. با توجه به اینکه سازندگان این جاسوسکده های همیشه همراه برای رسیدن به اهداف پلید خود، عمدتاً از بعد عاطفی افراد استفاده می کنند، آسیب های روحی، روانی و جانی که در این بخش متوجه دختران ما می‌شود بسیار مهم تر و گاهاً نابود کننده است.


در بسیاری از کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی مطالبی پخش و به اشتراک گذاشته می شود که بسیار دقیق و گسترده روح و روان کاربران را هدف قرار داده است. آنان بسیار نامحسوس و آرام کاربران خود را به سوی پرخاشگری و خشونت سوق می دهند؛ و این مسئلة به ظاهر ساده، خود یکی از پایه های اصلی یک زندگی سالم، یعنی زندگی بر اساس صبر، مهربانی و بردباری را از بین می برد. یا به زبان ساده تر، پدران و مادران آینده این ملتِ صبور، مقاوم و غیور را به افرادی پرخاشگر، خشن و غیر قابل تحمل تبدیل می کنند.

تحقیقات نشان می دهد که آسیب های فضای مسموم مجازی بر روی دختران بسیار بیشتر از پسران است و در آینده نیز بیشتر خواهد شد. چرا که آنان با ایجاد هیجاناتی کاذب و لذت بخش، قدرت اندیشیدن و تعقل را از جوانان ما می گیرند و هرگز فرصت رشد علمی به آنان نمی دهند. از طرفی دیگر نیز با استفاده از جاذبه های جنسی آنان را به سمتی می‌کشانند که بی باز گشت بوده یا اینکه بسیار سخت می توانند برگردند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۶ ، ۱۶:۲۶
seyed hossein hovalhagh