هوالحق

هوالحق
بایگانی

۲ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

 

دلنوشته ای با خوزستان

خوزستان به کدامین دردت بگریم؟!!

اینجا خوزستان است.

 

 

 

خوزستان مظلوم. سرزمین نخل های سوخته، زمین تب دار، تنهای داغ و خیس عرق، سرزمین دریاقلی ها1و دریا دلان صف شکن...

سالهاست که از دفاع مقدس می گذرد اما هنوز تن تب دار تو شاهد جنگ در کوچه پس کوچه هایت هست. هنوز هم در وجب به وجب خونین شهرت، صدای پای تانک ها می آید، تانکهای فقر و بیچارگی. خوزستان تو یک استان نیستی تو یک سرزمین هستی، سرزمین عشق و دلدادگی. یک سرزمین نفت خیز، مملو از ثروت ها و گنج های فراوان. سرزمینی که یک ملت را هستی می بخشد اما دستان خودش تهی است و مردمان مظلوم و دردمندش از ابتدایی ترین امکانات محروم اند ..

آب، آب آب آب

کارون؛ این شریان تمدن، قرن هاست از دل تو می جوشد و می خروشد و سرزمین های تشنه را سیراب می سازد اما همین آب کارون که حق طبیعی و مسلم توست از خودت دریغ می شود و همچنان مردمانت در حسرت جرعه ای آب به سر می برند! در این بحران همه گیری ویروس ناخوانده کرونا، مدتهاست ساکنانت آبی جهت آشامیدن و شست و شو ندارند!

دز؛ این سد عظیم تو، سالهاست که شبهای تاریک و خوفناک ایران زمینم را روشنایی می بخشد حتی ویرانه هایش را، اما درست زمانی که در تب پنجاه درجه می سوزی تا آنجا که حتی نفس کشیدن هم سنگین می شود و زمانی که لب های عطشناک تو در حسرت جرعه ای آب هستند،ناگهان برق ساکنانت را قطع می کنند و آنگاه گرماست و گرما و گرما و نفس نفس زدن کودکان معصومت که در پی هوایی هستند تا کمی خنک شوند!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ تیر ۹۹ ، ۲۲:۱۹
seyed hossein hovalhagh

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

امروزه کشورهای مختلف جهان علاوه بر مرزهای خاکی دارای مرزهای مجازی نیز می باشند که باید از این مرزهای مجازی نیز مانند دیگر مرزها حراست کنند. چند سالی طول کشید تا کشورهای جهان بتوانند به اهمیت این موضوع پی برده و برای حفاظت ملت و کشورخود دست به اقداماتی بزنند؛ در این فاصله کشورهای زیادی هزینه های سیاسی، فرهنگی و اعتقادی فراوانی را متحمل شدند و بعضا برخی کشورها شاهد براندازی نظام حاکم خود بودند تا توانستند بر این فضا حاکم شوند و با کنترل فضای مجازی کشورشان جلوی آسیب های وارده را تا حدودی بگیرند.

اما ایران عزیز ما سال ها پیش وقتی که هنوز اینترنت نفس های تازه زندگی خود را می کشید و بسیاری از کشور ها نمی دانستند اینترنت چیست و چه کارایی هایی دارد؟ از طریق رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای مورد حمایت قرار گرفت و دولت را موظف به ایجاد مرزهای مجازی در کشور کردند. با این حال متأسفانه مسئولان ناکارآمد و بی اعتنا به فرامین رهبری با رها کردن این فضا و سپردن آن به دست دشمن، باعث شدند هزینه های گزافی به این ملت و کشور وارد شود. بالا رفتن بی حساب و کتاب جرایم، از هم پاشیده شدن برخی خانواده ها، افزایش طلاق های عاطفی و ایجاد روابط نامشروع، غرق کردن جوانان و نوجوانان (این امیدهای آینده ایران) در فحشا و فساد، درهم تنیدگی مسایل سیاسی، هدایت جریان های معاند و ضربات میلیاردی به بیت المال، تهدید جان و مال مردم از طریق جولان دادن و هدایت فتنه گران و ایجاد آشوب های گسترده و شهادت تعداد زیادی از نیروهای پاک و مخلص این نظام و... تنها گوشه ای از خسارتهای این فضای رها شده در کشور عزیز ماست!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۹ ، ۱۹:۳۳
seyed hossein hovalhagh