هوالحق

هوالحق
بایگانی

۱۵ مطلب در بهمن ۱۳۹۷ ثبت شده است

 


امام خامنه ای همواره تأکید دارند که "جوان دانشجو باید مطالبه گر، پرانگیزه، پرنشاط، حاضر در صحنه و ناظر به مسائل کشور باشد که به فضل خداوند این روحیه امروز در میان دانشجویان وجود دارد...البته روحیه مطالبه گری و انتقاد در میان دانشجویان باید همراه بارعایت اخلاق و انصاف و حدود شرعی و پرهیز از بیان مطالبی باشدکه به آن علم و یقین وجود ندارد". ایشان در جای دیگری فرمودند: "امیدوارم این روحیه احساس تکلیف، مطالبه گری و انتقاد تا زمانیکه به عنوان مسئولان آینده کشور، مسئولیت ها را در دست میگیرید، درمیان شما باقی بماند زیرا اگر این گونه شود، کشور نجات پیدا خواهد کرد".

من جوانی هستم که به تازگی متوجه پشت پرده بعضی از این نرم افزارها و شبکه های اجتماعی شدم و میخواهم همه هموطنان عزیزم هم بدانند.

 

در حال حاضر شاهد آنیم که بسیاری از مردم بالاخص جوانان و نوجوانان، بیشترین و یا همه اوقات فراقت خود را در شبکه های به اصطلاح اجتماعی می گذرانند. از مهم ترین، پر مخاطب ترین و البته خطرناک ترین این نرم افزارها (بخوانید جنگ افزارها) می توان به تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام اشاره کرد. و اما آیا میدانید این نرم افزارها متعلق به کدام کشورهاست؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ بهمن ۹۷ ، ۲۲:۰۳
seyed hossein hovalhagh


 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: "سَتَکُونُ فِتَنٌ یُصْبحُ الرَّجُلُ فیها مُؤْمِناً وَ یُمسی کافِراً ، اِلاّ مَنْ اَحْیاهُ اللهُ بِالْعِلْمِ؛ به زودی فتنه‌هایی خواهد آمد که بر اثر آن‌ها انسان شب را با ایمان به صبح می‌رساند و روزش را با کفر به شب می‌رساند ، مگر کسی که خداوند او را به علم زنده کرده باشد.۱"

چند صباحی است که می‌شنویم سازندگان تلفن‌های  هوشمند در حال ایجاد شیوه های جدیدی برای حفظ امنیت و اطلاعات ما هستند. اما در حقیقت باید گفت آنها در حال ساختِ لوازم الکترونیکی هوشمند، به عنوان جاسوسانی پنهان در خانه ها هستند. با پیشرفت ابزارهای برقی هوشمند و استفاده هر چه بیشتر آنها، امکان جاسوسی بسیار آسان تر گشته است. تجهیزاتی که سال‌ها قبل تنها در فیلم‌های تخیلی دیده می‌شد اکنون هر یک تبدیل به محصولی واقعی شده‌اند. مسلما، پیشرفت فن‌آوری برخلاف ظاهر آن، رابطه معکوسی با حریم خصوصی و اطلاعات فردی اشخاص دارد. هر قدر فن‌آوری بیشتر پیشرفت می‌کند، عرصه بر کاربران تنگ تر شده و حریم شخصی خود را بیشتر در معرض مخاطره می‌ بینند.

 

 مقام معظم رهبری در این باره فرمودند: "یکی از مسئولین طراز اول کشور رژیم صهیونیستی غاصب اسرائیل، توصیه ای به امریکایی ها کرد. این توصیه کاملا در مطبوعات خارجی و اینترنت منعکس شد امر پنهانی و مخفیانه ای نیست. توصیه وی به امریکایی‌ها این بود که بیهوده وقت خود را با عراق و کره شمالی و کشورهایی از این قبیل تلف نکنید. مسئله اصلی شما ایران است. اگر خاورمیانه را می‌خواهید وقتتان را مصروف عراق نکنید. سراغ ایران بروید، کانون و سرچشمه آنجاست، اما ایران مثل عراق و کره شمالی و افغانستان نیست که بتوان با حمله نظامی آن را تسخیر کرد. نظام و حکومت اسلامی به مردم متکی است، مردم، آن را حفظ کرده اند. باید کاری کنید که مردم آن را رها کنند. راهش این است که مردم را با ترویج فرهنگ و ادبیات غربی و فرهنگ و تربیت آمریکائی، به واگرایی نسبت به دین و فرهنگ و سنت و تاریخشان سوق داد. وقتی مردم این تعلقات را رها کردند، بعد از گذشت چند سال، بدون اینکه سرمایه ای صرف کنید، با یک حمله و تحرک احیانا نظامی مختصر، میتوانید این مانع بزرگ، یعنی نظام اسلامی را از سرراه بردارید.۲"

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ بهمن ۹۷ ، ۲۱:۵۵
seyed hossein hovalhagh


"تهاجم فرهنگی، مثل خودِ کار فرهنگی، اقدامِ آرام و بی سروصدایی است.  یکی از راه های تهاجم فرهنگی، این بوده است که سعی کنند جوانان مؤمن را از پایبندی های متعصّبانه به ایمان، که همان عواملی است که یک تمدّن را نگه می‏دارد، منصرف کنند. همان کاری را که در اندلس، در قرن های گذشته کردند. یعنی جوانان را در عالم، به فساد و شهوترانی و میگساری و این چیزها مشغول کردند. این کار، حالا هم انجام می‏گیرد... اگر شما ملت و عناصر فرهنگی بیدار نباشید، خدای نخواسته، آن وقتی در می‏آید که دیگر قابل علاج نیست! جوان جبهه رفته ما را اگر محاصره کردند، اگر اوّل یک ویدئو در اختیارش گذاشتند و بعد او را به تماشای فیلم های جنسی وقیح وادار کردند، شهوت او را تحریک کردند و بعد او را به چند مجلس کشاندند، چه خواهد شد؟! وقتی تشکیلاتی وجود داشته باشد، جوان را در اوج نیروی جوانی، فاسد می‏کنند. و حالا دشمن این کار را می‏کند". (امام خامنه ای، ۲۱ مرداد ۱۳۷۱)

 

زنگ خطر تهاجم فرهنگی که اندکی پس از هشت سال جنگ تحمیلی  توسط قطب بصیر نظام جمهوری اسلامی ایران زده شد، اکنون تا قتل عام فرهنگی مسیر خود را هموار کرده است و این امری که خواب را از چشم علمدار فرهنگی ما ربوده، لالایی شیرین عده ای از مسئولین شده است.

امروزه آندلسیزاسیون توسط ابرهای سیاه صهیونیستی، آسمان کشور ما را احاطه کرده است و به سرعت نور در حال تخریب بنیان عقیدتی- فرهنگی و نهایتاً ابتذال فرهنگی به خصوص با استفاده از فضای مجازی کشور است و در این رعد و برق های مهیب فرهنگی کشور، شورای عالی فضای مجازی، دولت محترم، قوه قضاییه و قوه مقننه برای نابودی این جنگ افزارهای اینترنتی-صهیونیستی چه کرده اند؟

علی الظاهر این خواب غفلت بسیار شیرین می باشد که در چند سال اخیر صدای طبل دشمن در میدان جنگ نرم نیز نتوانسته است ریتم این خواب گران را بر هم بزند. بی تفاوتی و انفعال در برابر هجمه ی فرهنگی دشمن از طریق فحشاخانه های اینترنتی همیشه همراه از قبیل اینستاگرام، تلگرام و ... و خدمت به دولت های صهیونیستی، در حالی است که فضاهای ضد ارزشی این فحشاخانه ها اولین بنیان اجتماع یعنی خانواده ها را با بحران مواجه نموده و افزایش آمار طلاق، تنوع طلبی جنسی، روابط مثلثی، بلوغ زودرس، روابط جنسی آنلاین و ... از جمله تبعات شوم فعالیت آزادانه این نجس افزارهاست.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ بهمن ۹۷ ، ۲۱:۴۹
seyed hossein hovalhagh

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 توحید

مهمترین مسأله انسان توحید است که باید این عقیده را تقویت کرد تا از آسیب و شبهات محفوظ شود و از خطر شرک و غرور در امان باشد. باید بدانیم هر که هرچه دارد بالله و باذن الله است و کسی استقلال ندارد. مرگ با خدا است ارسال رسل با خدا است پیامبران را خدا پروراند و برای اثبات ادعا و تحدّی به آنها معجزه داده است، معجزه هم به اذن خداست. اژدها شدن عصای موسی به عنایت خداست. تصرف اولیا در عالم به اذن الله است. شق القمر به اذن الله بود ؛ مرده را زنده کردن؛ به زبان آمدن حیوانات ؛ همه به امر و قدرت خدا بود. ولایت تشریعی اهل بیت: هم از جانب خداست. صاحب اختیار بودن ائمه و امام زمان علیهم السلام نیز از جانب خداست. درست است که بَشَر هستند اما به اذن خدا واسطه فیض‌‌‌‌اند و خود فرمودند که: «بِنا عُرِفَ الله » «بِنا عَبِدَ الله».

* بنابر این باید بینش انسان باید با توجه به این مسائل، توحیدی شود و همانطور که قرآن فرموده است از شرک دوری کرد:

«و من خدا از مشرکین بیزاری جویم» (نمل ۳۶)

«باید از طاغوت‌‌‌‌ها دوری کنید.» انعام ۷۸

ثمره‌‌‌‌ی این ایمان نیز برای خود انسان خواهد بود:

«اگر مردم ایمان آورند درهای برکت آسمان و زمین را به رویشان باز می‌کنم.» اعراف / ۹۵:

قرآن می‌‌‌‌فرماید: «جزء مترفین نباشید، آنها دنبال خوشگذرانی‌‌‌‌اند.»

 

برهان توحید (یکتایی خداوند متعال)

در مباحث گذشته ضرورت وجود خداوند را به عنوان خالق و نگهدارنده جهان اثبات نمودیم و گفتیم که منکر واجب الوجود، منکر هستی است. بعد از ایمان به اصل وجود خداوند، مسألة شناخت حق (تعالی) و یکتایی اوست؛ یعنی اثبات توحید و اینکه چیزی بر خداوند اضافه نمی‌‌‌‌شود و چیزی هم از او جدا نمی‌‌‌‌گردد. مسألة توحید و در مقابل آن شرک، اهمّیّت فوق العاده‏ای دارد. محور اساسی فعّالیّت پیامبران: نیز مسأله توحید و مبارزه با شرک است؛ زیرا این دو مسأله در اعمال، نیّات و اخلاق نقش بسیار مهمّی ایفا می‌‌‌‌کنند. سرمایه اصلی مؤمن توحید است و شرک به عنوان یک ابزار مخرّب و مبطل ایمان می‏باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ بهمن ۹۷ ، ۲۱:۴۱
seyed hossein hovalhagh


 جاوید باد پرچم پر افتخار الله اکبر، که رمز پیروزی معجزه آسای ملت بزرگ ایران است .این پیروزی به برکت اسلام و گرایش به اسلام و با فریاد الله اکبر به دست آمد. ما پیروزیم چون خدا با ماست. اگر تمام عالم هم بر ضد ما قیام کنند، باز هم ما پیروزیم، برای اینکه ما حقیم. چه غالب شویم و چه مغلوب، پیروزیم

اما پیروزی نهایی وقتی است که اسلام، در همه ابعاد و با همه احکامش در ایران پیاده شود؛ و پیروزی بالاتر آنکه در همه اقطار عالم، اسلام حکومت کند. اسلام مایه سعادت بشر است. اما حفظ این پیروزی از اصل پیروزی مشکل تر است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ بهمن ۹۷ ، ۱۵:۲۳
seyed hossein hovalhagh

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 برهان حرکت

در تمام عالم، از ذرّات اتم ‏ها تا کهکشان‏ ها، همه در حال حرکت هستند و این حرکت برای ما کاملاً ملموس است و نیازی به اثبات ندارد؛ مانند دانه ‏ای که در زمین کاشته می‏شود. بعد از مدّتی دانه می‏پوسد و مقداری از آن تبدیل به ساقه و ریشه می‏گردد. ریشه در خاک حرکت می‏کند و موادّ غذایی و آب را برای رشد گیاه دریافت می‏کند. ساقه هم در بیرون خاک شروع به جوانه زدن و برگ دادن می‏کند؛ یعنی آن دانه تحوّلات بسیاری را می‏پذیرد تا نهایتاً تبدیل به یک نهال، گیاه یا درخت شود و بعد از مدّتی که درخت به بار نشست، دوباره همان دانه را تحویل می‏دهد که به این، «اصل ثبات و تطوّر» گفته می‏شود.

تغییر حجم میوه‏ ها و تنوّع طعم و رنگ و شکل آن‏ها بیانگر حرکت است. به عنوان مثال میوه انگور ابتدا سبز رنگ و ترش است. بعد از مدّتی زرد یا قرمز و سیاه رنگ و شیرین می‏گردد که به این نوع حرکت، حرکت جوهری می‏گویند. ریزش باران از آسمان، تغییر و تحوّل نطفه به طفلی زیبا، حرکت زمین و پیدایش شب و روز، همه نموداری از حرکت در جهان مادّه است؛ یعنی جهان مادّه دائماً در حال حرکت است.

هر حرکتی نیازمند محرّکی است. هر قدر نوع حرکت دقیق‏تر و هدفی که محرّک برای آن تعیین می‏کند، عالی‏تر باشد، نشان از محرّکی حکیم و قادر دارد. هدفدار بودن حرکت جهان آفرینش، نشان از خداوند حکیمی است که همة دگرگونی‏ها و حرکات از او سرچشمه می‏گیرد و به او منتهی می‏شود.

البتّه تنها ذات اقدس پروردگار است که حرکت ندارد؛ زیرا حرکت برای رسیدن به هدف و کسب کمال است؛ حال این که خداوند متعال، کمال مطلق است. از سوی دیگر چون نامحدود است، پس همه جا هست؛ لذا مکانی نیست که او در آنجا نباشد تا احتیاج به حرکت داشته باشد.

 

برهان وجوب و امکان

هر آنچه در عالم وجود دارد از این سه صورت خارج نیست:

 واجب الوجود (آن موجودی که وجودش واجب است و هستی او وابسته به کسی نیست)

 ممکن الوجود (موجودی که وجودش را به او داده­ اند)

۳- ممتنع الوجود (موجودی که امکان به وجود آمدن در عالم خارج را ندارد.)

وجود یعنی همه آنچه در مقابل عدم قرار گیرد؛ چه از جنس مادّیّات باشد، چه از جنس معنویات؛ چه جسم ما باشد، چه روح ما، چه عقل و علم و محبت و.....

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ بهمن ۹۷ ، ۱۵:۱۷
seyed hossein hovalhagh

 بسم الله الرحمن الرحیم

 

نظم عبارت است از رابطه معقولی که بین اعضای یک مجموعه برقرار است؛ به طوری که کلّیّه اجزا هماهنگی داشته و یک هدف مشخّص را دنبال کنند. نظام دقیق و حساب شده حاکم بر هستی، حکایت از وجود ناظمی عالِم، قادر و حکیم می‏کند؛ چون نظم حاکم بر مجموعه، نمی‏تواند زاییده رویدادهای تصادفی باشد.

نظمی که درسراسر عالم مشاهده می‏شود، بر دو نوع است: نظم عمومی و نظم خصوصی.

 

نظم عمومی

یک رابطه و هماهنگی بین کلّیّه پدیده ‏ها حکم‏فرماست که همة موجودات را به صورت حلقه‏ های زنجیر به هم پیوند می‏دهد؛ به طوری که هیچ پدیده ‏ای در جهت مخالف پدیده دیگر حرکت نمی‏کند؛ بلکه هر یک در جهت تکامل دیگری به حرکت خود ادامه می‏دهد؛ مانند هماهنگی گردش زمین با گردش دیگر سیارات و خورشید، حرارت خورشید، دریا، ابر، باران، برف، چهار فصل، نقش کوه ‏ها، رودها، حیوانات، پرندگان و جنگل‏ ها و گیاهان و دیگر پدیده‏ ها.

هماهنگی بین کلّیّة این‏ها و دنبال نمودن یک هدف مشخّص، یعنی در خدمت انسان بودن، بیانگر نظم عمومی است.

گردش شب و روز شاهدی بر این امور است؛ این‏که در تابستان طول روزها زیادتر شده و تابش متمایل به عمودی آفتاب، سبب رسیدن میوه‏ ها و دانه ‏های نباتی و گرمی هوا می‏شود و در زمستان نیز سبب سردی بیشتر و به خواب رفتن درختان و دانه‏ ها می‏شود. هم‏چنین نور آفتاب سبب بیداری و هوشیاری و جنب و جوش و حرکت و برعکس در شب، تاریکی سبب سکون و آرامش و خواب موجودات است.

 

یُقَلِّبُ اللهُ اللَیلَ وَ النَّهارَ إنَّ فِی ذلِکَ لَعِبرَة لاُولِی الابصَارِ؛ خداوند شب و روز را دگرگون می‏سازد و در این عبرتی است برای صاحبان بصیرت. «نور: ۴۴»

نقش کوه‏ها نیز نمونة دیگری از نظم عمومی است. کوه‏ ها ریشه‏ های عظیمی در اعماق زمین دارند که مانند زرهی پوسته زمین را در برگرفته و آن را در برابر فشارهای ناشی از حرارت درونی، حفظ می‌‌‌‌کنند و سبب آرام بودن سطح زمین هستند. پیدایش نهرها نیز رابطه ‏ای با پیدایش کوه ‏ها دارد؛ زیرا نهرهای عظیمی که در تمام طول سال جریان دارد و سرزمین ‏های تشنه را سیراب می‏کند، از برکت آب‏هایی است که در دل کوه ‏ها و یا در قلة آن‏ها به صورت برف و یخ ذخیره شده است.

ألَم نَجعَل الأرضَ مِهَاداً وَ الجِبَالَ أوتَاداً وَ خَلَقنَاکُم أزوَاجاً وَ جَعَلنَا نَومَکُم سُبَاتاً؛ آیا زمین را محل آسایش [شما] قرار نداده ‏ایم؟ و کوه ‏ها را میخ ‏های زمین [و نگهبان آن نساختیم]؟ و شما را به صورت زوج آفریدیم و خواب را [وسیلة] آرامش و آسایش شما قرار دادیم. «نبأ: ۶ ـ ۹»

بنابراین نظم موجود در سراسر جهان، نشان از ناظمی علیم و حکیم و قدیر دارد و محال است که این نظم عظیم، از مادّه بی‏ اراده و بی‏شعور و یا در اثر تصادف به وجود آمده باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ بهمن ۹۷ ، ۱۵:۱۶
seyed hossein hovalhagh

بسم الله الرحمن الرحیم


بحث دوم در اثبات خدا، طریق عقلی است. در یک کلمه باید بگوییم که هر چه نبوده و بود شده، خالق می‏خواهد. خود به خود به وجود آمدنِ چیزی که نبوده، محال است. پست‏ترین پدیده‌ها را هم که تصوّر کنیم، باز به وجود آورنده می‏خواهد. مثلاً فرض کنید کسی بگوید: دیشب در باز بود، طوفان شد؛ باد آمد و گچ‏ها بر هم خورد و با تخته برخورد کرد و نوشته شد:

جهان چون چشم و خطّ و خال و ابروست/ که هر چیزی به جای خویش نیکوست

اگر کسی بگوید این شعر تصادفی نوشته شده است، همه می‏گویید محال است. حال این مثال را برای همه پدیده‌های عالم تعمیم دهید. محال است که جهان با این نظم و ترتیب، تصادفی به‌وجود آمده باشد.

 

آشنایی با علّت‌های چهارگانه

هر چیزی برای به وجود آمدن چهار علّت می‏خواهد:

۱- علّت غایی ( هدف از آن چیست؟)؛ مثلاً: این کاغذ که می‏خواهد ساخته شود، برای چه هدفی است؟

۲- علّت صوری؛ مثلاً: این کاغذ رنگ، اندازه و ابعادش چه باید باشد؟ البته این‏ها به یک متخصّص نیاز دارد.

۳- علّت مادّی؛ مثلاً: جنس این کاغذ از چه موادّی باشد؟

۴- علّت فاعلی؛ یعنی: چه کسی باید این را درست کند.

اگر بخواهند ساعت درست کنند، هدفش معلوم است (علّت غایی دارد).

در یک سالن، طرّاحان شکل‏ های ساعت را می‏سازند (علّت صوری دارد)؛

در یک سالن موادّ لازمِ ساعت را آماده می‏کنند (علّت مادّی دارد)؛

در یک سالن هم این ساعت را می‏سازند (علّت فاعلی دارد).

تا این چهار علّت کنار هم قرار نگیرند، هیچ چیزی درست نمی‏شود. همانطور که نوشته شدن یک خط شعر روی تخته به صورت تصادفی امکان ندارد؛ یک ساعت هم تصادفی درست نمی‏شود! شما در یک ساختمان که وارد می‏شوید، معمار آن را نمی‏بینید؛ ولی برای شما بدیهی است که این‏جا را معمار ساخته است و این‏ها را نجّار، آهنگر یا برقکار درست کرده‌‌‌‌اند. اصلاً به ذهن کسی نمی‌‌‌‌آید که: «درست است که این‏ها را می‏بینم؛ ولی به چه دلیل فاعل می‌‌‌‌خواهد؟!» این سؤال غلطی است و اگر کسی این را پرسید، بیمار است. چون مقام فاعل جلوتر از فعل است. نمی‏شود که فعل باشد امّا فاعل نباشد. کسی که خورشید را نگاه می‏کند، در می‏یابد که خورشیدآفرین، جلوتر از خورشید است. نمی‏شود خورشید را نگاه کند و بگوید خالق ندارد. این عقلاً درست نیست؛ یعنی نمی‏شود انسان به چیزی، هرچند کوچک، نگاه کند ولی در وجود سازندة او شک کند؛

أَفِی اللَّهِ شَکٌ؟! «ابراهیم:۱۰»

آدم عاقل در وجود خدا شک نمی‏کند. کسی گفت خدا کجاست؛ جواب آمد: خدا کجا نیست؟!

این باید چنان خوب جا بیفتد و وجدانی شود که باورمان این باشد که: «آیا واقعاً می‏شود مصنوعی بدون صانع باشد؟!» بنابراین برای همین است که خدا می‏گوید: تمام موجودات آیات و نشانه‏ های من هستند. چطور این همه نشانه را می‏بینید؛ ولی خدا را نمی‌‌‌‌بینید؟! می‏گوید: تا من چیزی را نبینم، باور نمی‏کنم؛ من حس‏گرا هستم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ بهمن ۹۷ ، ۱۵:۱۴
seyed hossein hovalhagh


"ایبوک ریدر یا کتابخوان الکترونیکی وسیله ای دستی است که قابلیت خواندن کتاب‌های مختلف را دارد. در واقع کتاب خوان الکترونیکی یک روش تازه است که به ما این اجازه را می‌دهد تا کتاب‌های مورد علاقه، روزنامه ها و یا مجلات خود را همیشه و در هر کجا همراه داشته باشیم. کتاب‌های الکترونیکی به دلیل زمینه نگهداری و آرشیو آسان تر و بدون اشغال فضای فیزیکی و همچنین سرعت بالای تهیه کتاب‌ها به یکی از پر طرفدارترین ابزارهای مطالعه تبدیل گشته است". وقتی وارد فضای یک کتابخوان الکترونیکی می شوید، شاید تصور کنید به اتاقی آرام قدم گذاشته اید و موقعیت یک مطالعه بسیار خوب برایتان مهیا است، اما این همه آن چیزی نیست که در واقعیت وجود دارد. چرا که هیچگونه نظارت رسمی برای چاپ این کتاب‌ها وجود ندارد و غالبا محتوای ارائه شده در این فضاها از نظر اخلاقی و اعتقادی به شدت مضر هستند. به طور مثال می توان به فعالیت گروه های ضد دینی، ضد اخلاقی و علی الخصوص عرفان های کاذب اشاره کرد که متأسفانه بوسیله این ابزار تقریباً نوظهور در انتشار رمان های غیر اخلاقی و کتاب های ممنوعه به شدت در این فضا فعال شده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ بهمن ۹۷ ، ۱۵:۱۰
seyed hossein hovalhagh


در هفدهم اسفند ماه سال ۹۰، رهبر معظم انقلاب، طی حکمی، دستور تشکیل شورای عالی فضای مجازی را صادر نمودند. در این دستور آمده است که آثار چشمگیر شبکه جهانی اینترنت در ابعاد زندگی فردی و اجتماعی، لزوم برنامه ریزی و هماهنگی به منظور صیانت از آسیب های آن و بهره گیری حداکثری از فرصت ها در جهت ارائه خدمات گسترده و مفید به مردم، از جمله دلایل تشکیل این شوراست. با نگاهی به اعضای حقیقی و حقوقی این شورا، می توان به اهمیت مضاعف آن پی برد. ضمن آنکه، همراه حکم تشکیل شورای مذکور که به تک تک اعضا به صورت جداگانه ابلاغ شد، پیوستی متشکل از ۴۰ دستور کاربردی در جزئی ترین مسائل مرتبط با فضای مجازی _شامل مسائل سخت افزاری، نرم افزاری و محتوایی_ به عنوان نقشه راه در اختیار اعضاء و دبیرخانه ای شورا قرار گرفت.

 

اعضای حقوقی شورای عالی فضای مجازی عبارتند از:
۱. رئیس جمهور (رئیس شورا)
۲. رئیس مجلس شورای اسلامی
۳. رئیس قوه قضائیه
۴. رئیس سازمان صدا و سیما
۵. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
۶. وزیر اطلاعات
۷. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
۸. وزیر علوم و تحقیقات و فناوری
۹. وزیر آموزش و پرورش
۱۰. وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
۱۱. دبیر شورا و رئیس مرکز ملی فضای مجازی
۱۲. رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس
۱۳. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
۱۴. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
۱۵. فرمانده نیروی انتظامی
۱۶. معاون علمی و فنّاوری رئیس‌جمهور
۱۷. رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ بهمن ۹۷ ، ۱۵:۰۰
seyed hossein hovalhagh