هوالحق

هوالحق
بایگانی

پیروزی بر دشمن حقیقی در فضای مجازی

شنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۶، ۰۸:۰۰ ب.ظ

یکی از اعضای جبهه اقدام در یادداشتی بیان کرد:
پیروزی بر دشمن حقیقی در فضای مجازی

پیروزی بر دشمن حقیقی در فضای مجازی

باید از مسئولان پرسید با توجه به اهمیت این طرح، به گفته خود مسئولان و تاکید مقام معظم رهبری، این همه تأخیر و سپس تناقض گویی برای چیست؟!! بهره برداری فاز به فاز شبکه ملی اطلاعات، بدون آنکه تغییری در مصرف ترافیک شبکه های داخلی پدید آید یا مردم ارزان شدن اینترنت و یا قطع شدن دست جاسوسان از تلفن های همراه خود را ببینند، چه سودی برای وزارت ارتباطات دارد؟!

رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای در دیداری با مدیران، مدرسان و طلاب حوزه های علمیه تهران بیان داشتند: "آمریکایی‌ها از اول انقلاب مانند امروز در صدد حذف روحانیت بوده‌اند تا حضور مردم از بین برود و انقلاب به شکست بیانجامد."1 معظم له در ادامه فرمودند: "در زلزله بیداری اسلامی هم، دین، مردم را به میدان کشاند اما چون دستگاه های دینی در آن کشورها متفرّق هستند، این کار استمرار نیافت و بیداری به نتیجه لازم نرسید، اما در جمهوری اسلامی، تداوم حضور علماء و روحانیون و در نتیجه حضور مردم در عرصه ها، استمرار حرکت انقلاب را ممکن کرده است."2 این سخنان نشان می دهد نقش طلاب و حوزه های انقلابی در حفظ نظام اسلامی بسیار موثر بوده و هست. به همین علت آمریکا از اول انقلاب تلاش کرده تا روحانیت را از دستگاه حکومت و در بین مردم حذف کند چرا که تداوم حضور علماء در تمام عرصه ها باعث استمرار حرکت انقلاب است.

ایشان در مورد تأثیر فضای مجازی و افزایش شبهات دینی و تأثیر افکار منحرف در ذهن جوانان نیز فرمودند: "این میدان، میدان واقعی جنگ است و روحانیون و طلاب باید مسلح و آماده، وارد عرصه مقابله با شبهات و تفکرات غلط و انحرافی شوند."3 این سخنان حکیمانه نشان از مسئولیت بزرگ طلاب و حوزه های انقلابی دارد. همه ی اینها نشانگر نقش فضای مجازی و تاثیر آن بر جوانان و اقشار مختلف جامعه چه مثبت چه منفی است. اولین نکته، تاثیر بسیار زیاد فضای مجازی بر روی فرهنگ و تفکرات اجتماعی جامعه و لزوم خالی نکردن این عرصه توسط پرچم داران مبارزه با طاغوت (حوزه ها و طلاب انقلابی) و زنده نگه داشتن انقلاب اسلامی است. اما نکته ی بعدی که آن هم مهم و حائز اهمیت می باشد، مسلح بودن در این عرصه و همچنین مبارزه با شبهات و تفکرات غلط و انحرافی است که رهبر انقلاب صراحتا به آن اشاره می نمایند.

اما سؤال اینجاست، چگونه می توان در این جنگ نرم که زمین از آن دشمنان اسلام است مبارزه کرد؟! چگونه می توان بر دشمن صهیونیستی که پشت پرده، چنان بازی را طراحی و کارگردانی می کند، که همه ی کاربران فقط بازیگران آنها هستند، پیروز شد؟!! اگر به سخنان معظم له با دقت بنگریم جواب را خواهیم یافت؛ تاکید بسیار زیاد ایشان بر موضوع راه اندازی شبکه ملی اطلاعات نشان از تنها راه حل موجود دارد. باید توجه داشته باشید که دشمنان انقلاب با ارائه اینترنت و شبکه های ضداجتماعی، در صدد تهاجم فرهنگی و اشراف اطلاعاتی بر جامعه ما می باشند که این مشکل بزرگ فقط با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، به مقدار زیادی حل خواهد شد. شبکه های ضد اجتماعی چون تلگرام، اینستاگرام، وایبر، واتس اپ و... از مجهزترین و جامع ترین ابزارهای جاسوسی دشمن صهیونیستی، برای بدست آوردن اطلاعات فردی، سازمانی و اجتماعی کشور ماست. پر واضح است که سخت افزارها و سیستم عامل گوشی های هوشمند، به ویژه اندروید و آی او اس برای این جاسوسی بزرگ طراحی شده اند؛ به خصوص زمانی که این جنگ افزارهای اینترنتی_صهیونیستی بر روی آنان نصب شوند. که البته تنها راه نجات کشور از این جاسوسی بزرگ فیلتر کردن این بدافزارهاست.

حال با توجه به حملات گسترده و سازماندهی شده، برای ایجاد اختلال در برنامه های هسته ای ایران در نیروگاه هسته ای بوشهر و... لزوم مطالبه ی به حق ما از مسئولان آشکار می شود. همچنین استفاده از خدمات گسترده دولت الکترونیک برای جابجایی اطلاعات بر روی شبکه ملی اطلاعات به جای اینترنت نجس آمریکایی که بسیار امن تر، سریع تر و ارزان تر است امری ضروری و واجب می نماید.

اما چرا مسئولان این موضوع را در ایران جدی نمی گیرند؟!! و اینکه چرا ایران از لحاظ این خدمات در بین کشور های جهان و حتی منطقه جایگاه شایسته ای ندارد؟!! در این زمینه نیز طلاب باید مانند همیشه پیش قدم بوده و ملت را نسبت به این پروژه ی عظیم و کارآمد آگاه سازند تا جریان اجتماعی، خود، خواهان این مطالبه باشند.

سال هاست که موج بیداری و جدایی از اینترنت آمریکایی در دنیا آغاز شده است؛ شاهد این ادعا کشورهای مختلفی همچون کره جنوبی، کره شمالی، هند، برزیل، استرالیا و حتی کویت هستند که هر کدام شبکه اینترنت ملی را در کشور خود راه اندازی کرده و وابستگی خود به اینترنت جاسوسی_آمریکایی را قطع نموده و یا به حداقل رسانده اند. رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای نیز، با هوشیاری و دور اندیشی و با جدیت فراوان پیگیر این موضوع هستند و آن را از مسئولان ذی ربط مطالبه می کنند. اما متاسفانه از سال 1384 که بحث شبکه ملی اطلاعات در کشور مطرح شده، این پروژه همچنان به مرحله پیاده سازی نرسیده است. باید از مسئولان پرسید با توجه به اهمیت این طرح، به گفته خود مسئولان و تاکید مقام معظم رهبری، این همه تأخیر و سپس تناقض گویی برای چیست؟!! بهره برداری فاز به فاز شبکه ملی اطلاعات، بدون آنکه تغییری در مصرف ترافیک شبکه های داخلی پدید آید یا مردم ارزان شدن اینترنت و یا قطع شدن دست جاسوسان از تلفن های همراه خود را ببینند، چه سودی برای وزارت ارتباطات دارد؟! چیزی که به وضوح مشخص است اینکه کسانی در داخل کشور از این همه تأخیر و سنگ اندازی بهره می برند و زبان دشمن در داخل کشور شده اند و خواستار این همه تهدید و خطر برای نظام هستند؟!

ولی حاشا که به مقصود خود برسند؛ زیرا که با هوشیاری ملت بیدار و بالاخص حوزه ها و طلاب انقلابی و همیشه در صحنه ی ما، مواجه هستند. لذا با توجه به سخنان ولی امر مسلمین حضرت آیت الله امام خامنه ای مبنی بر این که مطالبه گری راه نجات کشور است و به منظور احقاق حقوق شهروندی و زمینه سازی عدالت اجتماعی ازمسئولان، تسریع در ایجاد شبکه ملی اطلاعات و فیلتر جنگ افزارهای اینترنتی دشمن را خواستاریم.

والسلام علیکم ورحمه الله

 فائزه زمانی، فعال فضای مجازی

  1. 25/2/95
  2. همان
  3. همان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی