هوالحق

هوالحق
بایگانی

از کدام سو.. قسمت سوم

دوشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۰۸ ب.ظ

#از_کدام_سو

#قسمت_سوم

سرش را تکان می دهد. خونسردی اش دیوانه کننده است. معاونمان را می گویم.

- گیرم که جواد به‌ت آسیب زد یا یه بدی کرد، تو چرا خودت رو ضعیف نشون بدی؟

- چه کار باید می کردم؟

- اونش به خودت مربوطه. فقط یه مشت از جواد خوردی، یکی هم از خودت.

- آقا ما کی مشت زدیم؟

نه نگاهم می کند و نه محلم می گذارد. ورقی بر‌می‌دارد. همان‌طور که صاف نشسته، ورق را مقابل وحید می گذارد:

- ببین وحید جان!

خودم جلو می روم و می گویم:

- آقا ما هم که درخت!

روی ورقه دو تا فلش به سمت هم می کشد:

- یکی تو هستی و یکی مقابل تو. اون نباید تو رو ناراحت کنه، اما اگر کسی اشتباهی رو در مقابل تو کرد، باید بتونی جدای از او،‌خودت رو هم در نظر بگیری. دو طرفه است! متقابله.

باید بتونی اذیتش نکنی، چون خودت هم ضرر می کنی. وحید تو رابطه ها حریم خودت رو نشکن. قبل از هر چیزی تو زندگی، این خودتویی که باید به فکر خودت باشی. وحید، مهمه، ارزشمنده.

مکث می کند. خودکارش را روی میز می گذارد. دست به سینه می شود و تکیه می دهد:

- این‌جا طرفت یه بچه مسلمونه که نادونه... .

جا می خورم و در‌جا می گویم:

- من تشکر می کنم!

عکس العملی نشان نمی دهد.

- حالا وحید جان،‌فحشی که دادی به ظالم هم بوده!

نگاهم نمی کند.

- به اون که ضرری نرساند، اما خودت رو آلوده کردی.

وحید دستی به پیشانی اش می کشد و می گوید:

- آقا حرف شما درست، اما آدم که جوش می‌آره، دیگه این چیزای منطقی یادش می‌ره.

لبخند می زند. خون خونم را می خورد. گوشه ی لبم را به دندان می گیرم که بتوانم خودم را نگه‌دارم. با مکث می گوید:

- راست می‌گی، اما درست نمی‌گی. حالا هم برو ب دَرست برس. اما فکر‌کن که یع عمر وقتی حرص خوردی جوش آوردی، چه عکس العملی نشون دادی! چند بار هم مخالف اون عمل کن، امتحانش که ضرر نداره!

وحید هنوز دارد دوتا فلش را نگاه می کند. حتمی می خواهد ببیند چقدر حق دارد، چقدر ندارد. هر‌چند حق نداشت مرا ندیده بگیرد. وقت کم آوردن نیست. بی خیال همه‌ی بی محلی هایش می گویم:

- آقا مهدوی، ما به جاش بریم؟ این به شما علاقمنده می خواد بمونه، خودم درس رو براش توضیح می‌دم.

هیچ‌کدام محل نمی گذارند. بیا و محبت کن. سری برای وحید تکان می دهد و هم‌زمان با دستش در را نشان می دهد و می گوید:

- برو دیگه من حرفم رو زدم.

هُلش می دهم.

- برو دیگه. ادب داشته🌺 باش وحید جان! حرف بزرگ‌ترت رو گوش بده.

وحید می رود.

ادامه دارد...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی