هوالحق

هوالحق
بایگانی

کلاس اخلاق، درمانگاه روح است

سه شنبه, ۷ دی ۱۴۰۰، ۰۳:۵۷ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

سوره الرحمن آیه 60
هل جزاء الاحسان الا الاحسان. آیا جزای نیکی، نیکی نیست؟
چرا با همان نعمت هایی که خدا به شما داده با خدا میجنگید؟!
خداوند میگوید ببین من چقدر به تو خوبی کردم و نعمت دادم؛ تو هم خوبی کن.
سوره قصص.   شما خوبی کنید، من اجر عظیم میدهم.
هر چه خوب بشیم، برای خودمان خوب شدیم. خداوند هم مدام تشویق میکند که اگر تو خوب باشی، دوستت دارم و دوستی خداوند از هر چیزی قیمتی تر است..

 

در خوبی ها با هم باشید و در بدیها از هم جدا باشید. از کسی که کارهای بد می کند، دوری کنید.


اگر میخواهی ببینی واقعا خوب هستی یا بد، به قلبت نگاه کن، ببین خشوعی پیدا میکنی یا نه؟
کلاس اخلاق، درمانگاه روح است. صفات رزیله را جراحی میکند و صفات حسنه را جایگزین میکند.

 

نامه 45 نهج البلاغه
مگر من امام شما نیستم، پس چرا شما به من اقتدا نمیکنید؟! در زندگی، غذا، ریاضت دادن به نفستان و...

اگر به لذت هایی مادی که در اطرافتان هست عادت کنید، ترکش برایتان سخت می شود. در خوراک، پوشاک، نگاه به نامحرم، حجاب و... مراقب باشید تا تسلیم نفستان نباشید.
اگر میخواهید جهاد با نفس کنید، باید در عمل محکم باشید!

 

نان از نعمتهای بهشتی ست. از چیزهایی که مال بهشت است هرگز کسی سیر نمی شود!!!
زندگی در بهشت، مشابه ندارد. روز به روز شیرین تر می شود.
تازه این نعمتها، در مقابل معاشرت با خوبان در بهشت کوچک است.
این رفیقان، از خوراکی ها خیلی بهترند. سوره نساء؛ اولئک حسن رفیقا

 

چرا اینها را باور نمی کنی؟!
بنده هرگز در مقابل مولا اظهار نظر نمیکند هر چه مولا بگوید همان است.
تمام کارهای دنیا باید برای قربه الی الله باشد.

 

برای خدا که نمیشود گناه کرد!
بدترین آدمها کسانی هستند، که خودشان، خودشان را گول میزنند
میفرماید: اکثر شما، لا یعقلون، لا یؤمنون، لا یشعرون، لا یفقهون...

نزدیک شدن به هدف خلقت، بدون طهارت و پاکی نمی شود.
کسی که گناه می کند، کسی که خیانت میکند ظالم است، ظلم به خود و دیگران میکند.


یکی از بزرگترین آیات الهی، خود انسان است.

خداوند میگوید خودم تربیتت میکنم، تو فقط قابلیت هایت را از دست نده.

 

همسر لوط همسر نوح که همسران پیامبران بودند به جهنم رفتند ولی آسیه که همسر فرعون بود به بهشت رفت.

 

زندان و سلولی مثل شکم ماهی در دنیا ساخته نشده است. اما خداوند حضرت یونس را گفت که چرا مردمت را رها کردی، آن وقت او را به شکم ماهی انداخت. به طوری که وقتی توبه ش قبول شد و بیرون آمد بدنش پخته و شل شده بود فقط هضم نشده بود.

 

تمام بدبختی ها در اثر معاشرت با بدان است.
نقل شده عمروعاص فریاد میزد که کاش با معاویه آشنا نشده بودم!!!

 

وای به حال کسی که بداند ولی عمل نکند.
بدانید بندگی خدا بدون توحید نمی شود.
 تمام اضطراب ها برای اینست که توحید ندارید. خدا را قبول ندارید.
برای رسیدن به هدف خلقت، باید توحید داشته باشید.

 

خلاصه درس اخلاق حاج آقا در تاریخ
90/7/24

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۱۰/۰۷
seyed hossein hovalhagh

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی